A Louis Vuitton és a Christian Dior anyavállalata szerint a geopolitikai válság ellenére az idei év dinamikusan indul, és újra növekvő kereslet mutatkozik a bőráruk irányába. Az előző negyedévi 28 százalékos növekedés, valamint az elemzői 20 százalékos várakozás után kiváló évkezdésről számolt be a Business of Fashionnek a társaság.
A vállalat árbevétele így 19,51 milliárd dollárra emelkedett, mivel a kozmetikumokat és egyéb kiskereskedelmi cégeket magukban foglaló üzletágak (például Sephora) is két számjegyű növekedésről számoltak be.
A koronavírus okozta zárlatok visszatérése Kínában visszavetette az eladásokat ezen a kulcsfontosságú piacon, míg Oroszország ukrajnai inváziója az országgal szembeni átfogó szankciókat váltott ki amellett, hogy világszerte megingatta a piacokba vetett bizalmat.
A jelentés előtt az LVMH részvényeinek árfolyama egy év alatt 14 százalékkal esett vissza, szemben a legnagyobb európai vállalatok átlagos 7 százalékos esésével
– írja a portál.
Kínában, ahol az elmúlt hetekben (például Sanghajban) szigorú zárlatot rendeltek el a koronavírus terjedésének korlátozására, az LVMH közölte, hogy üzleteik március második felében gyengélkedtek, a csoport mégis optimista az eladások gyors helyreállítását illetően.
A konszern növekedéséhez hozzájárultak az amerikai eladások is, ahol a világjárvány óta megugrott a felső kategóriás termékek iránti kereslet. Európában ráadásul turisták hiányában a vállalat a helyi vásárlóerőre fókuszált, de a turizmus fellendülése most további kedvező számokat produkálhat.
Arra a kérdésre, hogy a Louis Vuitton folytatja-e a kivonulást az áruházi koncessziókból, a vállalat úgy reagált, hogy ugyan az amerikai áruházakban lévő üzletek száma csökkent az elmúlt 10 évben, de minden régióra más fogyasztói szokás jellemző, ezért folyamatosan monitorozzák a változó igényeket, és azoknak megfelelően lépnek – mondta a lapnak az LVMH.
(Borítókép: James McCauley Harrods / Getty Images)