Méregdrága, felvehetetlen cipőket dobott piacra a Nike
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
December közepén jelentette be a Nike, hogy felvásárolta a virtuális lábbeliket és gyűjthető tárgyakat készítő RTFKT-t, megalapozva ezzel a metaverzumbeli létét. A Nike nem tétlenkedett, a napokban már bemutatta első NFT- (nem helyettesíthető token) sneakerét. Más márkákkal ellentétben – amelyek meghatározott számú tokent adtak el előre rögzített árakon – a Nike első NFT-jét szinte mindenki megkapta ajándékba, aki az RTFKT egyik CloneX avatarját birtokolta.
Az NFT-cipőket a felhasználók testre szabhatják: új mintákat és effekteket adhatnak hozzá, mint például villogó fényeket vagy a vállalat ikonikus pipáját akár lebegő formátumban.
Néhány ilyen NFT-cipő ára 6 és 10 ezer dollár között mozog, de számos példányt már 100 ezer dollár fölött is árulnak.
A CryptoKicks nevű cipőket a Nike egyébként még 2019-ben szabadalmaztatta, de a decemberi tranzakcióig nem élvezett prioritást a vállalatnál. Ezeket a tornacsukákat nem lehet viselni a való életben, de még a Fortnite-ban sem, viszont a Snapchat AR-szűrőjével megnézhető, hogyan nézne ki az ember lábán – írja a PC Gamer.
A Nike nem először lép be az úgynevezett metaverzumba: az év elején a Robloxszal együttműködve elindította a Nikelandet, egy digitális játszóteret, ahol a hasonlóan gondolkodó swooshrajongók ismerkedhetnek, játszhatnak, és felöltöztethetik avatárjukat Nike-felszerelésbe.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon