A háború határozza meg az autópiacot
A tavaly áprilisi eredménytől a mostani 13,9 százalékkal marad el, a 2020-asnál viszont 46,9 százalékkal jobb – közölte a DataHouse. 2020 áprilisában ugyanis zárva voltak az autókereskedések a járványügyi intézkedések miatt. Az idei első négy hónapban 2021-hez képest 11,6 százalékos, 2020-hoz viszonyítva 2,8 százalékos lemaradásban van a piac.
A forgalomba helyezett új személyautók piacát egy hónapos kihagyás után ismét a Suzuki vezeti 1314 járművel. Március nyertese, a Toyota a második helyre szorult 1052 forgalomba helyezett személyautóval. Az év első négy hónapjában minimális volt a különbség a két márka között, a Suzuki idén 5069 új személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, a Toyota pedig 4859-et. Az előbbi ezzel 13,42, az utóbbi 12,86 százalékos piaci részesedést szerzett.
Szegmensek tekintetében továbbra is a C alsó középkategóriás autók a legnépszerűbbek 9828 járművel.
Az új autók piacának gyengélkedése az autógyártás nehézségeire vezethető vissza, ugyanis a kereslet kimondottan magas. Az értékesítés idén szinte kizárólag a gyártók termelési kapacitásától függ, amelyet az alkatrész- és alapanyaghiány korlátoz, melyben közrejátszik az orosz–ukrán háború – írja az MTI.