A V-Híd új kelet-közép-európai bázist épít a vasútépítési ágazatnak
További Gazdaság cikkek
- Árgus és aggódó szemek vetődnek Kína történelmi jelentőségű beruházására
- Magyarországi Bosch-csoport vezetője: A sikerhez radikálisan újító innovációkra van szükség
- Másképp nyugdíjasok a baby boomerek: nyugodt évek helyett isznak, drogoznak, buliznak, szexelnek
- Felfoghatatlan összeget pumpál a Microsoft a mesterséges intelligenciába
- Folyamatosak a problémák az Ügyfélkapu+-szal és a DÁP-pal, pedig egyszerű lenne a megoldás
Május 31. és június 2. között Münsterben rendezték meg a huszonnyolcadik nemzetközi pályaépítési kiállítást (IAF). Az eseményt a németországi vasútmérnökök szövetségének védnöksége alatt a hatvanas évek óta szervezik meg. A rendezvény idén egy hazai vasútépítésben mérföldkőnek számító eseménynek is helyt adott:
együttműködési megállapodást írt alá a V-Híd Zrt. és a vasúti pályafenntartó és vasútépítő gépeket gyártó piacvezető osztrák Plasser & Theurer (P&T).
A megállapodás értelmében
- a vasútépítő vállalat gépeket vásárol a Plasser & Theurertől;
- amely biztosítja az eszközök kezelőinek és karbantartóinak képzését;
- a két cég K+F-együttműködést köt a pályadiagnosztika területén;
- továbbá a P&T technikai segítséget nyújt a V-Híd számára egy magyarországi karbantartóbázis kiépítéséhez és annak tanúsításához.
A megállapodást a V-Híd Zrt. részéről Sárváry István vezérigazgató írta alá, aki a Magyar Építőknek a helyszínen nyilatkozva kihangsúlyozta:
Ilyen mértékű beruházásba magyar vasútipari magánvállalat még nem kezdett. A V-Híd Zrt. a P&T-eszközöket is beleértve jelenleg közel 40 millió euró értékű beruházást végez, és továbbiakban is gondolkozik.
A vezérigazgató elmondása szerint a vállalat a meglévő, SMD-80 géplánc mellé egy teljesen új vágányátépítő gépláncot, egy ágyazatrendező továbbá egy kitérőszabályozó gépet is vásárolni kíván. A Plasser & Theurer által épített gépláncból jelenleg csupán hármat alkalmaznak aktívan Európában. A géplánc naponta 2 kilométernyi vágány átépítésére képes, és amint a gyártó leszállítja a gépeket, azonnal meg is kezdhetik majd a munkát.
A V-Híd Zrt. a P&T közreműködésével határozza meg a javítóbázis műszaki felszereltségét, és képezi ki azt a speciális műszaki gárdát, amely a gépek javítását végzi majd, így biztosítva a gyártó által is elvárt műszaki színvonalat.
A beruházással több tucat olyan munkahelyet teremtenek, amely a szakképzett magyar munkaerő számára itthon biztosít munkalehetőséget az új vasútépítési és -karbantartási bázison.
Fontos lesz a kutatás-fejlesztés is a kivitelezés mellett
A V-Híd Csoport már jelenleg is közel 1000 munkavállalóval dolgozik a hazai és nemzetközi vasúti piacon. „A szellemi foglalkoztatottak aránya jelenleg 40 százalék körül áll, ami várhatóan így is marad, ugyanis a kivitelezési ágazat növekedése mellett hangsúlyt kap ma már a kutatás-fejlesztés is, erre a területre minél több fiatal hazai mérnököt fogunk bevonni" – mondta Sárváry István.
A cél az, hogy a V-Híd ne csak Magyarország legfejlettebb vasútépítési vállalata legyen, hanem nemzetközileg is piacképes, európai és magyar technológiát kínálhasson partnereinek. A magyar vasúti infrastruktúra jövőjét erősíti az együttműködés.
Johannes Max-Theurer, a Plasser & Theurer vezérigazgatója számára imponáló a magyar cég fejlődése. Szerinte új technológiák meghonosításához egy ország piacán, pont olyan erős partnerre van szükség, mint a V-Híd. Max-Theurer szerint ez az együttműködés példaként szolgálhat más európai országok számára is.