Hiába vásárolt adriai kikötőt a magyar kormány, még mindig nem működik
További Gazdaság cikkek
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
- Több száz milliárd forintos kárt okoznak a csalók, egyetlen fegyver van ellenük
- Rendeletmódosítással változtatna a kormány a személyi okmányok kiállításán
Emlékezetes, hogy nemrég Orbán Viktor is arra vonatkozó gazdasági kérdésekről beszélt, hogy Magyarországnak nincs kikötője, ezért nehéz helyzetben van. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter épp három éve jelentette be, hogy Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében.
A szakértők már az ügylet lebonyolítása után is többnyire azt mondták, hogy a gyakorlatban mindez csak pénzkidobással járhat. A kikötő ügyéről legutóbb az ukrán gabonaexport kérdésével kapcsolatban is írtunk.
A terveknek megfelelően a magyar kikötőrészt 3 év alatt, 100 millió euróból kellett volna beüzemelni (igaz, az adásvétel véglegesítése mindeközben késett egy keveset). A 444.hu szerint most lejárt az előzetesen előírt 3 év, és semmi jele nincs még annak sem, hogy mikor kezdődhet a magyar tengeri export.
A kikötésre alkalmassá tétel egy hosszabb procedúra, amihez kotrással és partfalépítéssel az olasz fél segítségére is szükségünk van. Az időpontokkal óvatosak vagyunk: 3, 5 vagy akár 8 év is eltelhet, mire az egyes fázisok lezárulnak
– mindössze ezt mondta tavaly decemberben Garai Péter, az ügyletet lebonyolító Adria Port Zrt. vezérigazgatója. Vagyis egyelőre nincs hír arról, hogy a drágán megvásárolt magyar adriai kikötő mikor kezdheti meg működését, amelyet korábban már meg is mutattunk, hogyan néz ki.
(Borítókép: Marco Di Lauro / Getty Images)