Az infláció befolyásolja leginkább a nagyvállalatok terveit
A kutatás szerint ezzel az eddigi legmeghatározóbb piaci tényező, a belföldi vevői kör szorosan a második helyre került, harmadikként pedig továbbra is meghatározó szerepet kapnak a beszállítói árak – áll az MTI közleményében.
Az elmúlt két negyedévben meredeken ívelt felfelé az infláció szerepe a nagyvállalatok jövőjét meghatározó tényezők között, és mostanra elérte története legmagasabb értékét. Ezzel a legfontosabb faktor lett, amely meghatározza a nagyvállalatok következő egyéves eredményeit.
Az infláció azért válhatott legfőbb tényezővé, mert egyre több vállalatra gyakorol negatív hatást.
2021 negyedik negyedévéhez képest 57-ről 64-re, majd 72 százalékra emelkedett azoknak a cégeknek az aránya, amelyeknek gondot jelent a pénzromlás.
Ezen belül is 8-ról 18-ra, majd 27 százalékra ugrott azok aránya, akik számára súlyos negatív hatással bír a kutatás szerint.
A magyarországi, kétmilliárd forint feletti árbevételű cégek következő évre vonatkozó várakozásait vizsgáló K&H nagyvállalati növekedési index a legutóbbi, második negyedéves felmérésébe már az orosz–ukrán konfliktus is bekerült befolyásoló faktorként, és jelenleg a hetedik legfontosabb tényező a vállalatok életében.