Az infláció befolyásolja leginkább a nagyvállalatok terveit

2022.07.25. 17:39
A hazai nagyvállalatok egyéves jövedelmezőségi terveit meghatározó tényezők között az infláció a leghangsúlyosabb – derült ki a K&H nagyvállalati növekedésiindex-kutatásából.

A kutatás szerint ezzel az eddigi legmeghatározóbb piaci tényező, a belföldi vevői kör szorosan a második helyre került, harmadikként pedig továbbra is meghatározó szerepet kapnak a beszállítói árak – áll az MTI közleményében.

Az elmúlt két negyedévben meredeken ívelt felfelé az infláció szerepe a nagyvállalatok jövőjét meghatározó tényezők között, és mostanra elérte története legmagasabb értékét. Ezzel a legfontosabb faktor lett, amely meghatározza a nagyvállalatok következő egyéves eredményeit.

Az infláció azért válhatott legfőbb tényezővé, mert egyre több vállalatra gyakorol negatív hatást.

2021 negyedik negyedévéhez képest 57-ről 64-re, majd 72 százalékra emelkedett azoknak a cégeknek az aránya, amelyeknek gondot jelent a pénzromlás.

Ezen belül is 8-ról 18-ra, majd 27 százalékra ugrott azok aránya, akik számára súlyos negatív hatással bír a kutatás szerint.

A magyarországi, kétmilliárd forint feletti árbevételű cégek következő évre vonatkozó várakozásait vizsgáló K&H nagyvállalati növekedési index a legutóbbi, második negyedéves felmérésébe már az orosz–ukrán konfliktus is bekerült befolyásoló faktorként, és jelenleg a hetedik legfontosabb tényező a vállalatok életében.