- Gazdaság
- benzin
- mol
- benzinkút
- töltőállomás
- hatósági ár
- piaci ár
- egri gábor
- benzinárstop
- energia-veszélyhelyzet
Kiderült, mi történik, ha valaki kétszer tankol egy nap
További Gazdaság cikkek
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
- Kétéves mélyponton a magyar deviza
A július 30-i bejelentések óta a Mol bevezette, hogy naponta csak egyszer lehet tankolni a cég töltőállomásain, függetlenül attól, hogy hatósági vagy piaci árra jogosult az adott jármű. A Mol ezt úgy ellenőrzi, hogy a forgalmin lévő vonalkódot leolvassák, amely így bekerül a hazai kúthálózat rendszerébe, ezután pedig a kutasok már tudják, hogy tankoltak-e aznap abba a járműbe, vagy sem – írja a Vezess.hu
A rendeletet követően többen is trükkhöz próbáltak folyamodni, csökkentve a kiadásaikat. Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke lapunknak elmondta, miért nem jár jól, aki bespájzolna benzinből.
A Vezess.hu utánajárt, mi lenne akkor, ha valaki mégis napi egynél többször próbálkozna tankolással a Mol töltőállomásain. Egyik kérdésükben arra voltak kíváncsiak, mi van akkor, ha valaki külföldi forgalmival szeretne többször tankolni. Ők egyébként is csak piaci áron tankolhatnak, de a forgalmijukban nincs vonalkód, amelyet be lehet rögzíteni a kút rendszerébe.
Ők annyiszor tankolnak egy nap, ahányszor akarnak, lehetetlen ellenőrizni
– válaszolta a Mol egyik alkalmazottja.
Beszélgetésből kiderült, hogy a magyar forgalmival rendelkezőkkel sem tudnak mit tenni, ha egy nap többször tankolnak, hiszen mire a fizetéshez érnek, a benzin már ott pihen a tankjukban, amelyet értelemszerűen nem szívnak le. Ebben az esetben, ha egy nap többször áll be tankolni valaki a Molhoz,
az első alkalom után piaci árat kérnek tőle az üzemanyagért akkor is, ha jogosult lenne a hatóságira.
Végül hozzátették, hogy ők is azt javasolják, hogy mindenki csak annyit tankoljon, amennyire valóban szüksége van. Az ország működéséhez elengedhetetlen, hogy azok tudjanak eleget tankolni, akik munkájuk miatt autóznak – mint például a mentők, a tűzoltók, a fuvarozók, a karbantartók és a szerelők.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)