A BKV illetékeseinek nyár óta folyamatosan jelentik a személyzethiányos eseteket a telephelyek: májusban 48, júniusban 55 sofőr mondott fel a cégnél. A tendencia nem újdonság, valójában 2021 óta tapasztalható már.
Mostanra annyi járművezetővel dolgozik a cég, mint utoljára 2017-ben: az állomány nem éri el a 2400 főt sem, pedig 2021 elején még 2700-an voltak. Júliustól jelentősen megnövekedtek azok a járatkimaradások, amelyek a személyzet hiányával indokolhatóak. Átlagosan napi ötven-hatvan olyan eset történt, amikor a BKV nem tudta biztosítani a járművezetőt, így pedig gyakorlatilag kivitelezhetetlen kiszolgálni a menetrendi igényeket.
Az alacsony létszámot egy rövid ideig lehet ellensúlyozni a megmaradt munkavállalók túlóráztatásával, illetve a pihenőnapok eltörlésével, de a hivatalos menetrend így sem tartható be hiánytalanul.
Ennek következtében ezek az autóbuszok kiestek a menetrendből, és a telephelyen kell maradniuk. Budára és Pestre egyaránt jellemző a helyzet. A Világgazdaság által elemzett statisztikai adatok szerint a kilépő sofőrök háromnegyede öt éven belül mondott fel, egynegyedük pedig már egy éven belül.
A távozások leggyakoribb oka valószínűleg a kevés fizetés, illetve a korszerűtlen járműállomány.