A magyar háztartások negyedében nincs otthoni internet
A BellResearch adatai szerint a magyar háztartások több mint háromnegyedében érhető el otthoni internet, illetve a nagy képernyős tartalomfogyasztást lehetővé tévő valamilyen eszköz – asztali gép, laptop, okostévé vagy tablet.
Bár még nem éri el a mobilszolgáltatások szinte teljes, 96 százalékos elterjedtségét, de a kutatás szerint a nagy képernyős felhasználásra alkalmas internet – azaz a vezetékes net, valamint a nem mobiltelefonos (okostévé) internetezésre alkalmas mobilnet – elterjedtsége Magyarországon az elmúlt évtizedben folyamatosan és dinamikusan, évente két-három százalékponttal növekedett.
A legtöbben tájékozódásra használják
Az otthoni internetet ráadásul már egyre többféle nagy képernyős eszközön használják. Mintegy hárommillió háztartásban található ilyen eszköz; a legelterjedtebb a PC a háztartások 72 százalékában, de okostévé is van a háztartások közel negyven százalékában, táblagép pedig minden ötödik otthonban. Emellett a háztartások 72 százalékában szokott egy vagy több családtag otthon internetezni okostelefonon – idézi a kutatást az MTI.
A BellResearch kutatásából az is kiderül, hogy a felhasználók az otthoni internetet elsősorban információszerzésre, tájékozódásra (92 százalék), illetve a kapcsolattartás eszközeként (78 százalék) használják.
Ezt követi a tartalomfogyasztás: az otthoni nettel rendelkező háztartások több mint kétharmada fogyaszt online videómegosztókon tartalmakat, mintegy fele pedig le is tölt filmet vagy zenét.
Az online vásárlás/értékesítés, illetve bankolás, ügyintézés a háztartások nagyjából negyven százalékában jellemző otthoni internetes tevékenység, míg a tanulás és a munka körülbelül a harmadukban fordul elő.