- Gazdaság
- Zöld Index
- elektromos busz
- villanybusz
- közlekedés
- technológiai és ipari minisztérium
- zöld busz
- környezetvédelem
Villanybusszal viszik az erőműbe dolgozni az embereket
Az államtitkár elmondta, hogy az elektromos hajtású közlekedési eszközök számának és részarányának növelése az energiaimport-kitettség csökkentésére törekvő magyar energiastratégia része.
A hazai szén-dioxid-kibocsátás húsz százaléka a közlekedési szektorból ered. Steiner Attila energetikai államtitkár szerint a két éve indított Zöld Busz Program is a kibocsátás és az ország energiafüggőségének csökkentését szolgálja.
Úttörő kezdeményezést szolgál a villanybusz
Az eddig kizárólag helyi, illetve elővárosi közlekedésben kipróbált elektromos buszokkal szemben a Mátrai Erőműnél szolgálatba álló jármű egy úttörő kezdeményezés része, hiszen a környék 13 településéről szállítja majd a vállalathoz az itt dolgozókat – tájékoztatott az államtitkár az MTI szerint.
Az elektromos buszok előnye, hogy nem bocsátanak ki szennyező anyagot, és üzemeltetésük körülbelül hatvan-hetven forinttal olcsóbb kilométerenként a hagyományos meghajtású autóbuszokénál. Ezért a későbbiekben a Mátrai Erőműnél is az elektromos buszok számának bővítését tervezik – közölte Steiner Attila.
Weingartner Balázs József, a Hungarian Motorsport and Green Mobility Development Agency (HUMDA) elnök-vezérigazgatója az eseményen elmondta: a BYD K7U típusú midi elektromos buszt a Mátrai Erőmű dolgozóinak szállítására használják az első körben szeptember 30-ig tartó, majd az év végéig még egy újabb egy hónapos tesztidőszakban. A 125 kilowattórás akkumulátorral szerelt, mintegy százmillió forint értékű, 22 ülőhellyel és további 36 állóhellyel rendelkező jármű hatótávolsága 150-200 kilométer.