További Gazdaság cikkek
- Rendszeresen ütik a magyar kormányt háborús álláspontjáért, pedig még dobogón sem vagyunk
- Czomba Sándor: Mintegy 200 milliárd forint áll rendelkezésre az ifjúsági garanciaprogramban
- Üvöltő fájdalom euróban rendelni bármit is, olyat lépett a forint
- Megállapodást írt alá a Mol, új cég született
- Nagy Márton az Indexnek: Matolcsy György el akart lehetetleníteni, de Orbán Viktor hitt bennem
Szeptemberben a tavalyihoz képest 9,6 százalékkal 787,8 ezerre nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban. Augusztusban 4,4 százalék volt a növekedés, míg júliusban 10,4 százalékos csökkenést regisztráltak.
A növekedés azonban elsősorban bázishatás miatt következett be, tavaly ugyanis a félvezetőhiány jelentősen visszavetette a gyártott és így a forgalomba helyezett autók számát Európában. 2021 szeptemberében ezért 22,1 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint 2020 szeptemberében.
A négy legnagyobb uniós autópiac közül Németországban és Spanyolországban két számjegyű növekedést ért el az újonnan forgalomba helyezett autók száma.
Németországban 14,1 százalékot, Spanyolországban 12,7 százalékot. Franciaországban 5,5 százalékos, Olaszországban 5,4 százalékos volt a növekedés.
Az idei első három negyedévben az Európai Unióban az egy évvel korábbinál 9,9 százalékkal kevesebb, 6,784 millió autót helyeztek forgalomba, még az elmúlt két hónapban elért növekedéssel együtt is. Az első nyolc hónapban még 10,4 százalékos volt az elmaradás az előző évihez képest.
Az év nagy részében visszaesett az új autók piaca
Az első kilenc hónapban a régió minden jelentősebb nemzeti piacán csökkenést könyveltek el az új autók forgalomba helyezésében. Olaszországban volt a legmeredekebb a visszaesés, 16,3 százalékos, Franciaországban 11,8 százalékos, Németországban és Spanyolországban egyaránt 7,4 százalékos.
Fogynak a vevők Magyarországon: szeptemberben 9422 új autót helyeztek forgalomba, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2021. szeptemberi 9526-nál, az első kilenc hónapban pedig 85,7 ezer új autót, 9,3 százalékkal kevesebbet az előző évi 94,5 ezernél.
Miközben a magas energiaárak miatt több európai autógyár is becsődölhet, szeptemberben a legtöbb autót a Volkswagen-csoport márkáiból helyezték forgalomba az EU-ban, 196 ezret, 25,7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 156 ezernél. A Volkswagen részesedése így az MTI szerint 24,9 százalékra nőtt a szeptemberi forgalomba helyezésekben a tavaly szeptemberi 21,7 százalékról.