Az amerikai vállalat azt közölte, hogy a január 1-jével zárult első üzleti negyedévben adózott eredménye 855,2 millió dollár, részvényenként 0,74 dollár volt a tavalyi üzleti év ugyanezen időszakában elért 815,9 millió dollár, részvényenként 0,69 dollár után. Elemzők 0,75 dollárral számoltak részvényenként.
A vállalat negyedéves árbevétele 8,2 százalékkal, 8,713 milliárd dollárra emelkedett az előző év azonos időszakában elért 8,050 milliárd dollárról, elmaradva a 8,78 milliárd dolláros elemzői várakozásoktól.
A piac által vártnál gyengébb teljesítmény oka döntően az volt, hogy Kínában, a cég második legnagyobb piacán, a legalább 13 hónapja nyitva tartó kávézók tranzakciói 28 százalékkal zuhantak a január 1-jével zárult első negyedévben. A negyedévben a kínai kormány lazított zéró Covid-politikáján, ami újabb járványhullámhoz vezetett. Howard Schultz, a vállalat vezérigazgatója közölte: a Starbucks 6090 kínai egysége közül több mint 1800 bezárt a legutóbbi Covid-hullám csúcsán.
A kínai veszteségeket ellensúlyozta az észak-amerikai eladások 10 százalékos bővülése, az inflációs nyomást leküzdő tehetősebb kávéfogyasztóknak köszönhetően – közölte az MTI.