Ördögi üzlet: négy piacra tör be egyszerre a magyar italgyártó
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody's
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
Az Aldi Magyarország teljes kínálatának mintegy 60 százaléka származik hazai cégektől, egyes termékkategóriákban – például a friss húsnál, 65 alapvető tejterméknél – 100 százalékos a magyar termékek aránya.
Beszállítóból exportőr
A diszkontlánc támogatja a magyar cégek exportlehetőségeit, ezért tavaly tavasszal nemzetközi bemutatkozási lehetőséget szervezett hazai élelmiszeripari vállalatok számára. A meghívott cégek az Aldi Süd és az Aldi Nord számára közösen dolgozó globális beszerzőkkel ismertethették meg termékeiket. A tenderen számos cég vett részt, és az alapos kiválasztási folyamat eredményeként a Hell Energy mindkét vállalatcsoporttól megbízást kapott.
Az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat globális beszerzési csoportja 2021 végén vette át az energiaitalok kiválasztásának feladatát. A kiválasztásnál a beszerzők nemcsak a termékeket vizsgálták meg, hanem a gyártási helyszínt is meglátogatták.
Az Aldi Süd
- Ausztriára,
- Németországra,
- Svájcra
- és Szlovéniára szóló megrendelést adott,
amelyben állandó és szezonálisan kapható termékek egyaránt megtalálhatók, az Aldi Nord pedig németországi üzleteiben értékesíti a Hell által gyártott termékeket. A teljes megbízás volumene mintegy 16 millió palack évente.
2013 óta dolgozunk a HELL-lel, és az elmúlt egy évtized során folyamatosan bővítettük együttműködésünket. A mostani megrendelés annak az eredménye, hogy az Aldi nem csupán Magyarországon, hanem nemzetközileg is egyre nagyobb piaci lehetőséget szeretne biztosítani a kiváló magyar termékeknek
– mondta Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Varga János, a Hell Energy nemzetközi saját márkás igazgatója arról számolt be, hogy a mostani nemzetközi megállapodás új szintre emeli az együttműködésüket az Aldival, és ezt amiatt érzik igazán nagy sikernek, mert olyan országokban is megmutathatják saját márkás gyártásukat, amelyek az italgyártó cégcsoport számára még kevésbé kiaknázottak.
Dinamikus növekedés
A Hell Energy Magyarország Kft. tavalyi üzleti eredményei még nem ismertek, 2021-es árbevétele azonban a társaság konszolidált éves beszámolója alapján meghaladta a 100 milliárd forintot, adózott eredménye pedig 15,6 milliárd volt. Egy évvel korábban a vállalkozás csaknem 72,7 milliárd forintos forgalom mellett 7,8 milliárdos profitot ért el.
A több mint ezer munkavállalót foglalkoztató cégcsoport a világ ötven országában van jelen termékeivel, Magyarországon kívül Azerbajdzsánban, Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban, Cipruson és Macedóniában piacvezető az energiaital-piacon.
(Borítókép: Vajda János / MTI)