Nagy fába vágja fejszéjét az egyik ingatlaniroda
További Gazdaság cikkek
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
- Kétéves mélyponton a magyar deviza
Az elmúlt hetekben naponta több cikk jelenik meg arról, hogy egyre kevesebb a vevő az ingatlanpiacon, és ezzel szemben egyre több a meghirdetett ingatlan. Az elmúlt években elég volt a tulajdonosoknak néhány közepes fotóval meghirdetni jobb lokációban lévő lakásukat, heteken belül találtak is rá vevőt. Még akkor is megtörtént az adásvétel, ha az első benyomás nem volt éppen a legkedvezőbb, és ezért az eladási ár közel sem volt a maximális. A mostani piaci helyzetben, amikor a vevők száma erősen visszaesett, és egyre több az ingatlanhirdetés, már nem lesz elég az otthonukról pár közepes fotó és pár soros leírás ahhoz, hogy eladjuk a lakásunkat. Vagy új módszerre és szemléletre lesz szüksége az eladóknak, vagy kénytelenek lesznek az árból engedni és akár milliókat bukni az eladáson – fejtette ki a projektért felelős Vincze Edit ügyvezető.
HomeStaging – az új szemlélet
A kérdés, hogy a reális árazáson túl miként lehet felkelteni az érdeklődést az ingatlan iránt, illetve hogy kellemetlen alkuk helyett hogyan lehet maximalizálni az eladási árat. Itt jön képbe a HomeStaging-szakember, aki egy teljesen új szemléletként mint ingatlanpiaci termék kezeli az addig otthonként tekintett lakást, házat. A szemlélet lényege, hogy ő pontosan tudja, hogy az érdeklődő és a leendő vevő nem a tulajdonosok korábbi életét akarja látni, hanem olyan teret és enteriőrt, ahol eltudja képzelni az ő saját életét. Mert ami lakni jó, eladni nem lesz jó.
A HomeStaging nem csupán egy kis rendrakás, egy kis takarítás és némi bútortologatás. Arányokat, légiességet, funkciókat, a közízlésnek megfelelő tereket kell alkotnunk ahhoz, hogy megfelelő hatást érjünk el.
Míg a lakberendező dolga, hogy egyéni elképzelések alapján, személyre szabottan, az ott élők ízlését és igényeit szolgálja ki, addig a HomeStaging-szakember egy semleges, mindenki számára tetszetős stílust, a lakás funkcióit, a térben rejlő lehetőségeket kívánja megmutatni a leendő vevőnek.
A HomeStaging módszerével felkészített lakások 3 hónapon belül, akár 10-30 százalékkal magasabb áron kelnek el, mint versenytársaik!
„Azt remélem, hogy a HomeStaging ilyen formán szolgáltatássá emelése a cég portfóliójában egy új piacot nyit ki az eddig zömében szakmai, B2B területen működő OCS számára, és az év végére akár több száz elégedett magánembert szolgálhatunk ki sikeres ügyletekkel a HomeStaging segítségével” – osztotta meg várakozásait Vincze Edit.