Még mindig tarolnak az előfizetések

DBZOL20200319018
2023.02.17. 14:45
Egyszerű használat, költségmegtakarítás, reklámmentesség – ezért választják az előfizetést a fogyasztók. A Wolt a budapesti fogyasztókat szondázta.

Tízből hat fővárosi szerint egyszerűbb havi díjat fizetni olyasvalamiért, amit rendszeresen használ az ember, mint alkalmanként – ez derül ki a Wolt által a budapesti fogyasztók körében végzett reprezentatív felmérésből. 

A Wolt fővárosi felnőttek körében végzett reprezentatív kutatása szerint a budapestiektől egyáltalán nem idegen az előfizetés műfaja:

legtöbbjük (64 százalék) egy-három előfizetéssel is rendelkezik, tízből csaknem hárman (28 százalék) pedig négy-hat szolgáltatást is ebben a formában vesznek igénybe.

Ezek túlnyomórészt havonta megújulók (69 százalék), éves előfizetésről csak a válaszadók negyede számolt be. 

Az egyszerűség a cél

Nem meglepő módon a legtöbb ilyen konstrukció a telefónia területére jellemző: ezt tízből kilencen jelölték meg a megkérdezettek közül. Ettől alig marad el az internet (84 százalék), a televízió azonban már inkább (72 százalék). 

Egyre népszerűbbek a digitális szolgáltatások is. Digitális formában a válaszadók 33 százaléka vesz igénybe tévé- vagy videóstreaming-szolgáltatást, zenestreaminget pedig 21 százalékuk.

Utóbbinál többen vannak azok (29 százalék), akik egyéb digitális szolgáltatásokra fizetnek elő, például felhőtárhelyre vagy pénzügyi megoldásokra. A megkérdezettek

mindössze 11 százaléka fizet elő print újságra vagy online hírportálok tartalmára. Ez kiugróan magas (22 százalék) a felsőfokú végzettségűeknél,

akiknél ez az előny az élelmiszerrel összefüggő szolgáltatásoknál is megmutatkozik: miközben az átlagos válaszadók 4 százaléka előfizetője valamilyen online bevásárlói felületnek, például termelői közösségnek vagy élelmiszerplatformnak, ez az arány a legiskolázottabbak esetén már 7 százalék.

Azok, akik igénybe vesznek előfizetéses szolgáltatásokat, az említések gyakoriságának sorrendjében

az egyszerűbb adminisztrációt, a kedvezményes lehetőségeket, a reklámmentességet, valamint a költségmegtakarítást sorolták a mögöttes megfontolások közé.

A felmérés szerint a nyitottsággal sincs gond, hiszen minden második megkérdezett (46 százalék) tartja elképzelhetőnek, hogy új szolgáltatásra fizessen elő. A megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az előfizetési díj akkor éri meg, ha az előfizetéshez valamilyen pluszfunkció – például kedvezmény vagy emelt szintű szolgáltatás – kapcsolódik. Ugyanakkor 60 százalékuk szerint egy rendszeresen használt szolgáltatásért egyszerűbb havi díjat fizetni, mint alkalmanként. Tízből három fővárosi szívesen próbál ki új szolgáltatásokat ingyenes próbaidőszak formájában.

(Borítókép: Balogh Zoltán / MTI)