Jelentősen visszaestek a Toyota eladásai
Tovább sújtja a chiphiány a világ legnagyobb autógyártóját, miközben az idén januárra eső kínai ünnepi időszak miatt csökkent a márkakereskedések üzemideje – közölte a Kyodo News a japán cégre hivatkozva.
A tengerentúli eladások 9,7 százalékkal, 579 652 darabra csökkentek, miután a kínai piacon is, amelyet az új autók vásárlását ösztönző gazdaságélénkítő intézkedések megszüntetése is sújtott, 23,5 százalékkal zuhantak.
Az észak-amerikai piacon 12,8 százalékos visszaesés következett be a készletek csökkenése miatt. Ezzel szemben a belföldi eladások, beleértve a minijárműveket is, 18 százalékkal, 130 218 darabra emelkedtek, ami az egy évvel korábbihoz képest ismét nőtt.
Az alkatrészhiány általános enyhülése – a félvezetők kivételével – hozzájárult a termelés felfutásához, a Toyota globális termelése 8,8 százalékkal, 689 090 autóra nőtt, köszönhetően a hazai termelés 30,1 százalékos, 211 572 darabra történő megugrásának. A tengerentúli termelés 1,4 százalékkal, 477 518 járműre nőtt, mivel az észak-amerikai és európai növekedést részben ellensúlyozta a kínai visszaesés.
A Toyota a hónap elején 9,2 millióról 9,1 millió darabra csökkentette a jövő hónapban záruló, 2022-es pénzügyi évre vonatkozó globális termelési célját. Az autógyártó közölte: továbbra is nehézségekbe ütközik a félvezetők beszerzése, azonban a cég hozzátette, hogy a felülvizsgált szám még mindig rekordmagas.
A Toyota közölte, hogy februárban mintegy 750 ezer járművet fog gyártani, ami majdnem megegyezik az egy évvel korábbival, márciusban pedig mintegy 900 ezer járművet, ez rekordot jelent egy hónapos lebontásban.