Megbírságolta a Magyar Posta Életbiztosítót az MNB
Összesen 28,2 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Posta Életbiztosító Zrt.-re a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a kárnyilvántartási és ellenőrzési rendszerében talált hiányosságok miatt.
A vizsgálatból kiderült, a belső szabályzatok hiányosak voltak, továbbá az informatikai biztonság, a csalásmegelőzés, a kiszervezések, a kárbejelentések, illetve az ügyfél-tájékoztatás területén merültek fel szabálytalanságok.
Bizonyos élet- és nyugdíjbiztosítási termékeknél a kockázatviselés kezdetének nyilvántartása nem volt megfelelő, illetve a rendszer nem volt képes automatikusan kiszűrni „inkonzisztens adatokat”, továbbá a szerződés egyoldalú módosítása okainak tételes meghatározása is hiányos volt – fejtették ki.
Az informatikai rendszer védelme sem felelt meg a jegybank elvárásainak, például az IT-rendszerek verzióváltásának nyomon követése és a jelszókezelés terén.
A jegybank közleményében kifejti, hiányosságok merültek fel a biztosító által kiszervezett egyes tevékenységek nyilvántartásánál, de emellett nem szabályozták átfogóan az esetleges csalások megelőzését, és nem tartották nyilván megfelelően az ilyen eseteket.
A társaság több esetben helytelen dátummal rögzítette az ügyfelek kárbejelentésének és a szolgáltatásteljesítéshez szükséges dokumentumok beérkezésének dátumát. Ezenfelül a panaszkezelési szabályzata sem felelt meg a jogszabályoknak, továbbá néhány napon keresztül nem rögzítették hangfelvétellel a telefonon közölt panaszokat – írták az MTI által hírül adott közleményben.
A bírságösszeg meghatározásakor a jegybank súlyosbító körülményként vette figyelembe az egyes szabálytalanságok által hordozott kockázatok mértékét, illetve az ismétlődő hibákat.
Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor, hogy a biztosító több jogsértést megszüntetett, illetve azok korrekciójának tervéről számolt be – olvasható az MNB közleményében.