Mindenkit meglepett a SPAR, hatalmas változások jönnek
További Gazdaság cikkek
- 255 milliárd forintból, a BudaParton épülhet meg az új állami irodaház
- Tovább izzik a levegő Németországban, a Volkswagen dolgozói hétfőtől sztrájkba lépnek
- Íme egy karácsonyi étel, amely idén nem drágul
- Történelmi pillanatok az OTP-nél: csúcsdöntés után két váratlan csapás érkezett
- Kapaszkodjon meg: óriási válságba kerülhet a kávépiac, lecsapott Brüsszel és a drámai időjárás
Az utóbbi időszakban az egész ország a forint árfolyamával és az infláció alakulásával kelt és feküdt. Majd miután a korábban az euróval szemben 430 felett is jegyzett hazai deviza benézett 380 alá, és jelezte, készen áll tartósan a 400 alatti kurzusra, kissé magányosan maradt a fókuszban a fogyasztói árindex. Bár a cél az év végére a 10 százalék alatti infláció, februárban még 25,4 százalékos drágulást mértek, azon belül az élelmiszerek 43,4 százalékkal kerültek többe, mint egy évvel korábban.
Nagy lépésre szánta el magát a SPAR
Ezt nehezen emészti meg a lakosság, ugyanakkor jó hír a háztartásoknak, hogy az elmúlt egy-két hétben megfigyelhető: a beszállítókkal egyeztetve több termék árát mérsékelték a kiskereskedelmi láncok. Többen léptek a diszkontláncok közül, illetve a hiper- és szupermarketek szegmensében jelen lévő piaci szereplők közül, az Index pedig úgy értesült, hogy a szektor legnagyobb hazai foglalkoztatója, a mintegy 14,5 ezer embernek munkát adó SPAR Magyarország Kft. is nagy lépésre szánta el magát.
A bicskei központtal működő vállalat értékelése szerint eddig is igyekeztek a lehető legkedvezőbb árú kínálattal és változatos akciókkal megkönnyíteni a bevásárlást.
Mostantól az áruházlánc még nagyobb fokozatra kapcsol, és az Árzuhanás promóció keretében hetente megjelenő terméklistáinak csökkenő áraival teszi vonzóbbá kínálatát a SPAR és INTERSPAR áruházakban. Az árcsökkenés mértéke a promócióban ettől a héttől, terméktől függően 5 és 39 százalék között lesz
– közölte lapunk érdeklődésére a társaság.
Minden hétfőn konkrét terméklista
A lépés hátteréről megtudtuk, hogy a SPAR szakemberei folyamatosan felülvizsgálják az árakat, melynek eredményeként az Árzuhanás promóció keretein belül hetente újabb és újabb termékek ára csökken az áruházaikban. Minden hétfőn konkrét terméklista jelenik meg, feltüntetve az árcsökkenés mértékét. Előfordulhat, hogy a már listán szereplő termékek ára később még tovább csökken, így érdemes hetente akár többször is átnézni a jegyzéket.
Információink szerint ennek szellemében, március 13., hétfőtől ennyivel olcsóbban lehet hozzájutni a promócióban részt vevő termékekhez:
- a kenyerek, kalácsok ára 13–39 százalékkal,
- a szalámik, sonkák, párizsik ára 5–21 százalékkal,
- a száraztészták ára 5–10 százalékkal,
- a rizsek ára 6–8 százalékkal,
- a tejfölök, UHT-tejek, joghurtok, kefirek és túrók ára 5–10 százalék közötti mértékben,
- egyes lisztek ára pedig 9 százalékkal csökken.
A mostani döntés előzménye, hogy a SPAR március 2-ától 16–36 százalékkal kínálja olcsóbban sajtválasztékának meghatározott cikkeit a Szédületes Akció keretein belül. Emellett a vállalat januárban több mint 600 vegyi áru és kozmetikai cikk fogyasztói árát csökkentette, elérve, hogy ezek ára a drogériákban kapható termékek áránál ne legyen magasabb. A SPAR-nál úgy látják:
a hetente csökkenő árakon túl az egyéb kedvezmények, akciók, hűség- és kuponajánlatok is segítenek abban, hogy vásárlóik minél kevesebbet költsenek, miközben továbbra is minőségi és zömében hazai forrásból származó termékek széles választékához jutnak hozzá.
Túl a piros és a sárga címkés akciós termékeken, a mobilalkalmazás, a MySPAR tovább bővíti az elérhető kedvezmények körét, akárcsak a SuperShop-kártya használata.
Nem ülnek a babérjaikon a láncok
Viszonyításképp a Lidl Magyarország januárban csaknem 200 termék fogyasztói árát mérsékelte, ez a kör márciusban újabb 100 árucikkel bővült, amelyek döntő többsége tejtermék. A SPAR-nál már korábban kijelentették: a saját márkás termékek forgalmi részaránya értékben 25-ről 30 százalék körüli szintre nőtt az elmúlt hónapokban. Ugyanakkor a szeszes italok, a zöldségek, a gyümölcsök, a biotermékek és a friss húsok eladása hónapok óta csökkenő tendenciát mutat,
a vevők nagyon meggondolják, hogy mit, mekkora mennyiségben és mennyiért vesznek.
A Tesco tapasztalatai szerint is egyre többen és egyre gyakrabban választják az alacsonyabb árú, azonban minőségben kiváló saját márkás árucikkeket, amelyek értékesítése hónapról hónapra nő. Az áruházlánc arról tájékoztatott, hogy január óta több mint 2000 termék árát csökkentette, átlagosan 9,5 százalékkal. Eközben az Aldi február elején alacsonyabb beszerzési árakat ért el, ezért 20 százalékkal csökkentette a legnépszerűbb vajtermékei árait, márciusban pedig 20–23 százalékkal olcsóbban kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. Januártól az Aldi több mint 100 termék árát vitte lejjebb.
A CBA Kereskedelmi Kft. szintén azt közölte, hogy
a saját márkás és az akciós termékek forgalma a korábbi időszakhoz képest jelentősen emelkedett.
Arra is kitértek, hogy jelentős mértékű árcsökkentést hajtottak végre a trappista sajtoknál és a vajaknál, így a CBA és a Príma üzletekben több mint 20 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
(Borítókép: Waldo Swiegers / Bloomberg / Getty Images)