Több mint 1,1 millió Teslát hívnak vissza Kínában biztonsági kockázatok miatt
Az 1,1 millió nagyjából megegyezik a Tesla összes értékesítésével Kínában egy négyéves időszakban. A CNN számításai szerint 2019 és 2023 márciusa között a Tesla mintegy 1,09 millió járművet adott el az országban a kínai, államilag támogatott iparági szövetségek adatai alapján.
A visszahívandó modellek között szerepel az importált Model S, Model X, Model 3, valamint a Kínában gyártott Model 3 és a Model 6 is.
A járművekben olyan problémák vannak, amelyek növelhetik annak valószínűségét, hogy a járművezetők „tévedésből hosszabb ideig tapossák a gázpedált”, ez pedig növelheti az ütközés kockázatát – áll a közleményben.
Kína elengedhetetlen a Tesla számára
A vállalat azt tervezi, hogy a visszahívott járműveken kiigazításokat végez, illetve értesítési funkciókat ad hozzá a kockázat csökkentése érdekében.
Márciusban a SAMR szerint a Tesla már visszahívott több mint 2600 importált Model S típusú autót Kínában,
ugyanis ezeknek a járműveknek a motorházteteje váratlanul felpattanhatott menet közben.
Kína fontos értékesítési és gyártási központ a Tesla számára, amely 2019 januárjában egy hatalmas sanghaji gyár alapkőletételét végezte el. Ez a létesítmény, amelyet 10 hónap alatt építettek fel egy hasonló amerikai üzem költségének 65 százalékával olcsóbban, máris a vállalat fő exportközpontjává vált. Mindeközben több kínai vállalat (BYD, NIO, Xpeng, Li Auto stb.) is próbálja kiszorítani a Teslát az ország piacáról, egyelőre nem sok sikerrel.
A sanghaji Tesla-létesítmény a legtöbb Észak-Amerikán kívüli piacra szállít járműveket. Nem világos, hogy az ebből a gyárból származó, a Kínán kívül értékesített járművekre is vonatkozik-e ugyanez a visszahívás. A Tesla egyelőre nem válaszolt a CNN megkeresésére.