További Gazdaság cikkek
- Lassan elővehetjük a nagypapa biciklijét, ha ennyivel drágul az üzemanyag
- Valaki csaknem 800 millió forintot nyert a Skandináv lottón
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
Miközben az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) az áprilisi eladási számok alapján megkongatta vészharangot, egy új és erős jelenség tapasztalható a gumiabroncs-utánpótlás piacán. Pollák Péter, az Abroncs Kereskedőház (AKH) kereskedelmi és marketingigazgatója arra hívta fel az Index figyelmét, hogy
a hivatalos gyártói adatok alapján a magyar, a cseh és a román piacon is 30 százalék feletti visszaesésről beszélhetünk.
Árnyalja ugyanakkor a képet, hogy ez elsősorban a prémium szegmensű, nagy nevű márkák értékesítését érinti, az autósok nyári gumira való átállása pedig a vizsgált időszakban már több mint 80 százalék felett járt.
Trendforduló az abroncspiacon
A szakember szerint az inflációs válság hatására nem meglepő az új jelenség, amely szerint
az autósok lefelé váltanak és olcsóbb, de megbízható abroncsot keresnek.
Ennek hatására a belépő áron kapható abroncsok forgalma nemhogy csökkent, de jelentősen emelkedett az év első négy hónapjában. Pollák Péter kiemelte a közép és hosszú távú trendet vizsgálva, cseppet sem meglepő az ázsiai márkák térhódítása.
A japán, a dél-koreai, a tajvani, a kínai és az indiai gyártók az elmúlt években jelentős beruházásokat végeztek. A Nexen Tires Csehországban a Toyo Tires Szerbiában, míg a Hankook Tires és az Apollo Tires Magyarországon rendelkeznek jelentős gyártási kapacitásokkal
– tette hozzá az AKH kereskedelmi és marketingigazgatója. Kitért arra is, hogy más ázsiai importtermékekhez hasonlóan az említett márkák náluk is megtalálhatók, a jelentőségüket pedig hűen tükrözi, hogy nemrég a cég vendége volt a Toyo Tires elnöke, akivel az egymilliomodik eladott abroncsot ünnepelhették közösen, a tajvani Nankang képviselőivel pedig immár tízéves évforduló apropóján ráztak kezet.
Kínai partner Budapesten
Új csapásirány az „ázsiai úton", hogy az AKH közös szervizt is nyitott egy kínai gyártóval, a Triangle-lel Budapesten, az Árpád fejedelem útján. Pollák Péter a partnerről elmondta: Kína egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója, amely jelentős szerepet tölt be a globális piacon. A cég a gyártásnál kiemelkedő minőségi szabványokat alkalmaz, emellett nagy hangsúlyt fektet kutatás-fejlesztési projektjeire.
A szakember kifejtette: már csak azért is érdemes nagyobb figyelmet szentelni a távol-keleti piaci szereplőkre, mert volt már rá példa, hogy a leggyakoribb, 205/55 r16 méretében csaknem 50 százalékkal kedvezőbb áron kínáltak gazdaságos alternatívát egy globálisan is dobogós, nagy presztízsű versenytárs termékével szemben. Miközben ennél a példánál maradva
a két gumiabroncs zajszintje megegyező, nedves fékezés terén az ázsiai termék csak eggyel ponttal maradt el jól ismert riválisától.
Pollák szerint az ázsiai abroncsok előnyei közé tartozik a kiváló tapadás és vezetési stabilitás száraz és nedves útviszonyok között.