Az Amazon lehet a világ legértékesebb technológiai márkája

2023.07.14. 14:38
Idén a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint az Amazon lett a legértékesebb technológiai márka a világon, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 14,6 százalékkal, 299,3 milliárd dollárra csökkent.

A tavalyi rangsort vezető Apple a második helyre csúszott vissza. Márkaértéke 16,2 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent. Az idei lista harmadik helyezettje 281,4 milliárd dollárral a Google lett.

Ugyancsak megtartotta negyedik helyét a Microsoft, amelynek a márkaértéke 191,6 milliárd dollár volt.

  • Ötödik a Samsung 82,7 milliárd dollárral;
  • hatodik a TikTok, ami 65,7 milliárd dollárt ér;
  • hetedik a Facebook 59 milliárd dollárral;
  • nyolcadik pedig a WeChat kínai csevegőszolgáltató 50,2 milliárd dollárral. 
  • A kilencedik helyet az Instagram foglalta el a maga 47,4 milliárd dollárjával,
  • tizedik pedig a Huawei, ami 44,3 milliárd dollár értékű.

A leggyorsabban növekvő technológiai márka idén a japán NTT DATA informatikai szolgáltató volt plusz 55 százalékkal, így elérve a 8,9 milliárd dollárt.

A második helyet a növekedés tekintetében a LinkedIn közösségi hálózat foglalta el, márkaértéke 49 százalékkal, 15,5 milliárd dollárra nőtt.