Figyelmeztet az OTP, telefonon is próbálkoznak a csalók
OTP Bank ügyintézőjének bemutatkozó bűnözők azt jelzik az ügyfeleknek, hogy téves tranzakciót indítottak el a számlájukról. Jellemző, hogy a csalók erőszakosan, gyorsan beszélnek, így kényszerítve az ügyfelet az azonnali döntésre – írta pénteki közleményében az OTP Bank, amelyet levélben jutatott el az Indexhez.
A pénzintézet szerint a hitelesség látszata érdekében előfordulhat, hogy több „banki munkatárshoz”, vagy akár egy másik bankhoz is átkapcsolják.
Egyes esetekben arra kérik az ügyfeleket, hogy utaljanak pénzt a csaló által megadott „biztonsági” számlára, más esetekben pedig „vírusirtó” program telepítését kérik.
A megadott „vírusirtó” egy távoli elérést biztosító program, ami a megszerzett ügyféladatok segítségével átveszi az irányítást az adott ügyfél számlája felett. Mindezt úgy, hogy maga az ügyfél enged hozzáférést számlájához, minden biztonsági előírást megszegve – tették hozzá.
Így érdemes védekezni a csalók ellen
A OTP arra kéri az embereket, hogy soha ne adják meg az adataikat, és ne telepítsenek semmilyen programot az eszközeikre.
Egy bank soha sem kéri az ügyfeleitől, hogy pénzüket egy másik számlára helyezzék át biztonsági okokból.
Kétség esetén azonnal meg kell szakítani a hívást. Érdemes felkeresni a bankot vagy a pénzintézet honlapján található hivatalos számon vagy személyesen bármelyik bankfiókban.
Amennyiben már csalás áldozatává vált, tegyen feljelentést a rendőrségen, és jelentse be saját bankjánál az esetet – ismertették a közleményben.