Nem csak a kötelező akciókban gondolkodnak a boltok
További Gazdaság cikkek
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
- Történelmi mélypontra került a forint, Orbán Viktor rámutatott a forintgyengülés felelőseire
- Jelentősen megváltozhat a budapesti lomtalanítási rendszer
Keddtől az eddigi 10 helyett legalább 15 százalékos árkedvezményt kell adnia a kormány által előzetesen megjelölt 20 termékcsoport – baromfihús; sertés-, marhahús, egyéb húsféleségek; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs, egyéb cereáliák; friss gyümölcs; friss zöldség; készételek, fűszerek, ételízesítők – egy-egy tagjára az erre kötelezett élelmiszer-kereskedelmi cégeknek. Az árcsökkentés mértékét az akciózást megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árhoz kell viszonyítani.
Marad az akciós dömping
Az Index által megkérdezett áruházláncok szerint a kötelező akciózás bevezetése nem változtatott alapvetően az akciós gyakorlatukon, ám miként arról a Lidlnél beszámoltak:
a kötelezően előírt termékkategóriák okán az akciós összetételben némi változás tapasztalható.
- A társaságnál fontosnak tartották azonban kiemelni, hogy a Lidl akciós gyakorlata korábban is jelentős mértékben meghaladta a jogszabályban előírt 15 százalékot. Mindezeken túl az áruházlánc digitális hűségprogramja, a Lidl Plus további 10-12, kedvezményre jogosító kupont, kaparós nyereménykártyákat és egyéb extra kedvezményeket kínál a fogyasztók számára.
- Az Auchan árképzését döntően a beszerzési ár határozza meg, ám a vásárlóerő megőrzése érdekében ezenfelül hétről hétre átlagosan 3000 terméket kínál rendkívül kedvező, úgynevezett OkAuchan áron. A kedvezmény mértéke ezeknél a termékeknél esetenként elérheti a 40 százalékot is. Az akciós megoldások azonban többfélék lehetnek – emlékeztettek az üzletláncnál. A kedvezmények így különböző akciókban, gratis ajánlatokban vagy épp a törzsvásárlóknak szóló Bizalomkártya-akciókban és egyéb ajánlatokban jelenhetnek meg.
- A Tesco 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartja tartósan alacsonyan, és folyamatosan ellenőrzi azokat. Május–június hónapokban emellett több mint 2000 elemből álló termékkör árát csökkentették üzleteikben – jelezték az Indexnek a boltlánc képviselői. Hetente több mint 1000, jelentős árkedvezménnyel kapható termék érhető el a „Clubcarddal olcsóbb” program keretében, ezen belül hetente jellemzően 20 közkedvelt termék érhető el bomba áron, melyek közül több termék akár 50 százalékot is meghaladó árengedménnyel vásárolható meg. A hűségkártya-tulajdonosok ráadásul a Clubcarddal gyűjtött pontokat az applikációban azonnal kuponokra válthatják, és azokkal tovább csökkenthetik vásárlásaik végösszegét. Emellett – hívták fel a figyelmet a Tescónál – a nyugdíjas hűségkártya-tulajdonosok keddenként extra 5 százalékos kedvezményt kapnak a teljes vásárlásuk árából.
- A SPAR szupermarketekben és az INTERSPAR hipermarketekben hetente közel 1000 akciós ajánlat várja a vásárlókat, a társaság ezt az üzletpolitikáját évek óta fenntartja. A SPAR annak érdekében, hogy vásárlói kisebb vagy nagyobb bevásárlásaikat a legkedvezőbb áron tudják megtervezni, a Hatósági Akciós Élelmiszerkosár Promóció keretein belül hetente újabb és újabb termékek árát csökkenti a SPAR és INTERSPAR áruházakban, emellett a vásárlókat a hetente csökkenő árak mellett az egyéb kedvezmények, akciók, hűség- és kuponajánlatok is segítik abban, hogy minél kevesebbet költsenek. A tartósan alacsony árú termékek (PIROS ÁRAK Promóció) mellett így hetente megújuló akciós termékek is elérhetőek a társaságnál. A MySPAR mobilalkalmazás hetente további kedvezménykuponokkal segíti a vásárlókat, a SuperShop-kártya-birtokosoknak pedig hétvégékre érkeznek további kedvezményes ajánlatok – utóbbi esetében a gyűjtött pontok itt is levásárolhatók.
Érdemes figyelni
Összességében tehát az áruk széles körét érintő akciók továbbra is megmaradnak a láncoknál, de azért a kötelező akciókra vonatkozó szabályok némiképp átírják majd a kínálati mixet. Arra ugyanakkor
a fogyasztóknak is oda kell figyelniük, hogy ne tévesszék meg őket a színes, akciós árcímkék.
Az ősszel több esetben, több társaságnál találkozhattunk olyan akciókkal, amikor egy rövid időre szóló kedvezményes ajánlat után nem az eredeti, hanem annál magasabb árral érkezett vissza a promóció nélküli termék. Emellett sajnos a korábbiaknál sokkal több esetben találkozhatunk olyan „akciókkal”, ahol a kedvezmény mértéke az adott termék eredeti árához képest elhanyagolható, 5-10 forintos, 2-5 százalékos mértékű, ám kétségtelenül „beszínesíti” a kínálati falat és az akciós újságokat.