Tovább száll a rózsaszín köd: Barbie álomháza segíthet megérteni az ingatlanpiacot

TID GENERAL VIEW   935406
2023.08.06. 06:11
Ha Barbie malibui álomháza valódi lenne, akkor most 2,7 millió dollárral többe kerülne, mint 1962-ben. Volt már orvos, űrhajós, nyomozó, életmentő, sőt tűzoltó is, de most már ingatlanbefektető is lehet az önéletrajzában Barbie. A Corelogic új jelentése bemutatta, hogy Barbie ikonikus álomháza – ha valódi lenne – mennyit drágult volna az Egyesült Államok 20 településén az 1962-es debütálása óta.

Ryan Gosling és Margot Robbie nevével fémjelzett Barbie-filmhatalmas tömegeket vonzott a mozikba már az első bemutató utáni héten, a népszerű gyerekjátékként ismertté vált női figurát pedig vélhetően nincs olyan ember, aki ne tudná maga elé képzelni. 

Kiderült, Barbie házvásárlása sikeres ingatlanbefektetésnek bizonyult. A Corelogic megállapította, hogy eredeti helyén, a kaliforniai Malibuban az ikonikus kastély 1962-ben 77 537 dollárba került volna – az amerikai metropoliszok árindexeinek létrehozásához használt lakáseladási, adóbecslési és hirdetési adatokból kiindulva.

Mára azonban már 2 807 328 dollárba kerülne a ház, ami 3521 százalékos növekedést jelent.

A Barbie-álomház valós számainak kiszámításához a Corelogic az eladási, értékbecslési és hirdetési adatokból merített, és olyan ingatlanokat emelt ki, amelyeknek ezen tulajdonságai megegyeznek az ikonikus ingatlannal – azaz legalább háromszintes, egyállásos garázzsal, lifttel, három hálószobával, két teljes fürdőszobával, nappalival, konyhával és medencével ellátott terasszal vagy kültérrel rendelkező otthon.

Bár az Airbnb-n létezik Barbie álomházának életnagyságú változata – viszont a foglalási időszak már lezárult –, ez nem szerepelt a Corelogic árbecslésében. A Corelogic számai az inflációt sem veszik figyelembe. Azonban a Business Insider kiszámolta az évtizedek alatt bekövetkezett százalékos növekedést.

A Barbie-álomház segít elmesélni az amerikai ingatlanpiac történetét az elmúlt hat évtizedben, és jelentős felértékelődést mutat

– mondta Selma Hepp, a Corelogic vezető közgazdásza egy nyilatkozatban.

A Barbie-láz miatt a legtöbb nagy cég rá is repült egy kis reklámlehetőségre. Az Airbnb például július 21-re és 22-re, mindössze két napra kibérelhetővé tette azt a malbiui luxusvillát, amelyet a Barbie-ház mintájára építettek. A házat úgy rendezték be, olyan bútorokkal, olyan elrendezésben, ahogyan az eredeti játékház is elkészült – jegyezte meg a Világgazdaság.

Ennek segítségével megérthető az ingatlanpiac

A járvány 2020-as kitörése példátlan lakásvásárlási lázat eredményezett az Egyesült Államokban. Mivel a rekordalacsony jelzáloghitel-kamatlábak jelentősen megfizethetőbbé tették a lakásvásárlást, a lakáskínálat és a vásárlói kereslet egyensúlyának hiánya azt jelentette, hogy a kevés elérhetővé vált lakást gyorsan a listaáruk fölé licitálták.

Ez azt eredményezte, hogy az amerikai lakásárak soha nem látott magasságokba szöktek.

Thomas Malone, a Corelogic kutatója az Insidernek elmondta, hogy Barbie álomházának elhelyezkedését és a világjárvány idején tapasztalt keresletet figyelembe véve nem meglepő, hogy Barbie otthona ma ilyen drága. Azonban az értéknövekedés nagy része az utóbbi években történt.

(Borítókép: TheImageDirect.com / Northfoto)