- Gazdaság
- nagy istván
- magyar termék
- agrárium
- mezőgazdaság
- közös agrárpolitika
- agrárvállalkozás
- uniós támogatás
- kap
- aldi
Tovább erősíti a magyar szálat az Aldi
További Gazdaság cikkek
- Több ezer megtévesztett utas jogosult a Wizz Air kártérítésére
- Mérföldkő a dohányipari átállásban
- Kényes helyzetben az Audi, 55 ezer alkalmazott fizetése van veszélyben
- Itt a Mere árlistája, olcsóbb lenne versenytársainál az orosz bolt, de a minőséggel nem mindenki lesz elégedett
- Egy hét alatt már negyedszerre csökkennek az üzemanyagárak a kutakon
A magyar termelőknek kedvez a vásárlók tudatossága, ezt azonban szemléletformáló kampányokkal, védjegyekkel erősíteni kell. Ha magyar terméket választunk, akkor garantáltan minőséget, biztonságot, frissességet és kiváló gasztronómiai élményt kapunk – mondta Nagy István agrárminiszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón, amelyet az Aldi üzletlánc egyik VIII. kerületi áruházában tartottak.
Nagy István hangsúlyozta, a kormány stratégiai partnerként tekint a magyar agráriumra. Ezért az uniós joggal élve, maximális mértékben, 80 százalékban biztosít nemzeti kiegészítő finanszírozást az uniós fejlesztési források mellé. Ennek köszönhetően a Közös Agrárpolitika (KAP) átmeneti éveiben (2021-ben és 2022-ben) nagyszabású beruházási programot indított, amelyben 1500 milliárd forintos kerettel hirdette meg a pályázatokat.
A következő években ismét jelentős mértékű támogatást biztosítanak a vállalkozásoknak a Közös Agrárpolitikai Stratégiai Tervben – jelezte a miniszter. Példaként említette, hogy gazdaságfejlesztésre csaknem 1500 milliárd forint jut, amelyből egyebek mellett a mezőgazdasági üzemek és az élelmiszer-feldolgozás fejlesztését tudják támogatni.
Nagy István elmondta, a hazai élelmiszeripar a magyar gazdák legfontosabb és legbiztosabb piaca. Ezért az élelmiszeripar fejlesztésére a következő években további 400 milliárd forintos támogatás áll majd rendelkezésre, a pályázatok várhatóan 2024 elején indulnak.
Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója közölte, hogy elkötelezettek a 2021-ben tett önkéntes vállalásuk mellett, így a teljes frisshús-kínálatukat, 65 alapvető tejterméket és a tojást továbbra is kizárólag magyar forrásból szerzik be. Csak tavaly a teljes szortimentjüket tekintve 50 milliárd forinttal többet fizettek a magyar beszállítóknak, ez éves szinten 40 százalékos növekedés – emelte ki a szakember.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke elmondta, az Aldi 2021-es vállalása és annak mostani megerősítése biztos piacot, tervezhető jövőt jelent a magyar beszállítóknak.
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első boltját Magyarországon, jelenleg 168 üzlettel rendelkezik.