Azt hirdették, hogy megtalálták a másnaposság ellenszerét – rájuk szállt a GVH

2023.09.16. 15:29
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata megállapította, hogy a Regenera másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója tévesen állította, hogy termékük ellenszert jelenthet a másnaposságra, ezzel megtévesztve a fogyasztókat.

A GVH februárban vizsgálatot indított a Regenera másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft.-vel és a Regenera Hungary Kft.-vel szemben. A vállalkozások javarészt a közösségi médiában, a weboldalukon és országos televíziós csatornán népszerűsítették a Regenera terméket, amelyben jellemzően a termék másnaposság elleni hatását emelték ki, vagyis azt, hogy összetevői hatékonyan hozzájárulhatnak a szervezetben az alkohol lebontásához – írja a haszon.hu cikke.

A hirdetésekben emellett kiemelték, hogy a termék összetevői fokozhatják a természetes méregtelenítést, javíthatják a szellemi frissességet, ezzel azt a benyomást keltve, hogy összefüggés van a termék fogyasztása és az egészségük között.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a másnaposság elleni (annak utólagos enyhítésére vagy annak megelőzésére vonatkozó), az alkoholfogyasztást követő napi egészségi állapotot, közérzetet javító hatás nem volt igazolható,

emiatt a másnaposság elleni hatásra utaló valamennyi üzenet jogsértőnek minősült.

Emellett a vállalkozások állításai az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak sem feleltek meg. A GVH Versenytanácsa figyelembe vette, hogy a cégek ellen korábban még nem folyt ilyesfajta eljárást, emellett együttműködésük is enyhítő körülménynek számított. Végül úgy döntöttek, hogy pénzbírság helyett figyelmeztetik a cégeket. 

Ezen túl a nemzeti versenyhatóság arra is kötelezte a vállalkozásokat, hogy alakítsák ki a versenyjogi előírásoknak való megfelelési programjukat és a jogsértés megelőzését biztosító saját belső eljárásrendjüket.