Tovább gyűrűzik a Booking-botrány
További Gazdaság cikkek
- Szakértők figyelmeztetnek: olyan mértékű romlás jön, amire ritkán van példa
- Ezek a számok értek több mint kétmilliárd forintot
- Csőtörés a diplomáciában: két szomszédunk egymásnak feszül
- Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági Versenyhivatal
- Vasárnap és januárban is kisebb leállások jönnek az OTP Banknál, figyelmeztették az ügyfeleket
A Booking.com weboldal hónapok óta okoz fejfájást a szállodatulajdonosoknak. Mint arról az Indexen is írtunk, a weboldal partnerei július óta panaszkodnak a foglalási honlapra, ugyanis az nem fizeti ki a nekik járó jutalékot. Az oldal azzal védekezik, hogy technikai problémákkal küszködnek.
Általában, ha egy ügyfél a Booking.com-on keresztül foglal szállást, és úgy dönt, hogy előre fizet, az oldal átveszi a fizetést, és továbbítja a szálloda üzemeltetőjének a neki járó jutalékot. Bár a Booking.com továbbra is fogadta a fizetéseket az ügyfelektől, a vállalat nem minden esetben továbbította az esedékes összeget a szállodaüzemeltetőknek.
Magyarországon szeptemberben robbant a „Booking-bomba”, amikor is a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több helyszínre is ellátogatott, hogy adatokat gyűjtsön a weboldal piaci szereplőitől, minek következtében az oldal megszüntette ügyfélszolgálati elérhetőségeit. A sajtó nyomásának hatására
a magyar partnerek kifizetése megtörtént,
azonban a világ többi pontján található partnerek még mindig várják a pénzüket.
Április óta várja pénzét egy thaiföldi tulajdonos
Loren Infeld hosteleket üzemeltet a thaiföldi Koh Phanganban, immáron 20 éve. A Booking.com április közepén leállította a kifizetések továbbítását az amerikai állampolgárnak az egyik hosteléért.
Egy ideig csak késett, majd egyszer csak megszűntek a kifizetések. Hat hónapja vagyok fizetés nélkül
– mondta a The Guardiannek.
Infeld bérli a Loudnak otthont adó épületet, a Full Moon Beach Hotelt. Miután a Booking.com-tól megszűntek a kifizetések, elmondása szerint kénytelen volt saját zsebből fizetni ennek bérleti díját és egyéb költségeit, amíg az utolsó 3 dollárjáig el nem jutott. Azt állítja:
a cég 3500 dollárral tartozik neki,
ami egy thai vállalkozásnál egy vagyonnak számít.
Saját lakását sem tudta fizetni az ausztrál szolgáltató
Az ausztrál Emily Stanley, aki egy két hálószobás villát üzemeltet Balin, a múlt héten úgy tudta kifizetni azt a 11 ezer ausztrál dollárt – amellyel március óta tartozott –, hogy a Facebookon felkutatott egy pénzügyest.
A Booking késedelmei azt is jelentették, hogy saját lakása bérleti díját sem tudta fizetni, így kénytelen volt pluszmunkát vállalni.
Nagyon nehéz volt az elmúlt hat hónap, rengeteget sírtam. Igyekszem úgy hozzáállni, hogy félig teli a pohár, de ezzel a rengeteg negatív energiával nehezemre esik. Úgy érzem, csak úgy átgázoltak rajtam
– fogalmazott.
A Booking.com vállalat augusztusi eredményeiről David Goulden pénzügyi igazgató elmondta, az idei második negyedévben „a vártnál alacsonyabb” informatikai kiadásaik voltak, részben az informatikai kiadások harmadik negyedévre történő áthelyezése miatt, de nem részletezte, hogy ezek pontosan mit tartalmaztak.
Infeld szerint pusztán arról van szó, hogy a vállalat saját tartozásait sem tudják kifizetni. A tulajdonos hangsúlyozta, azt akarja, hogy minden szállodát, amelyet nem fizettek ki, – a piaci kamatokkal együtt – pótolják, és mondjanak le a jutalékaikról.
Soha többé nem fogom használni a Booking.com-ot, és mindenki mást is erre fogok ösztönözni
– fogalmazott Stanley.