Nem aprózta el a hazai élelmiszeripari óriás, szűkebb pénztárcák mellett is rekord várható
További Gazdaság cikkek
- Vasárnap és januárban is kisebb leállások jönnek az OTP Banknál, figyelmeztették az ügyfeleket
- Kiderült, mi lendítheti fel Magyarország gazdaságát
- Lassan elővehetjük a nagypapa biciklijét, ha ennyivel drágul az üzemanyag
- Valaki csaknem 800 millió forintot nyert a Skandináv lottón
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
Amennyiben az év vége a tervek szerint alakul, 2023-ban rekordforgalmat produkál a Nádudvari Élelmiszer Kft. Így
az árbevétel meghaladhatja a 20 milliárd forintot, az elmúlt évi 16,7 milliárd után
– emelte ki Nagy Ádám, a vállalat ügyvezető igazgatója. A növekedés 2021-hez képest még szembetűnőbb – a tejtermékeket, húskészítményeket és fagyasztott élelmiszereket előállító cég forgalma akkor 12,5 milliárd forintot tett ki.
Az előrelépés a tejüzletágban, különösen a joghurtok esetében szembetűnő. Idén októberben háromszoros növekedést tudtak elérni az elmúlt év azonos időszakához képest. Mindez azért is kiemelten fontos, mert a Nádudvari deklarált célja, hogy az importtermékekkel szembeni piacszerzés – a vállalat korábban erről az Indexnek is beszámolt.
Ugyanakkor a tejtermékek esetében van olyan kör, ahol visszaesését voltak kénytelen elkönyvelni. Ide sorolhatók a körözöttek, amiből egész évet tekintve most körülbelül 20 százalékkal tudtak kevesebbet értékesíteni, mint tavaly. Mindez egyébként érdemi eredmény, miután az év első szakaszában még 35–40 százalékos szűkülést is tapasztaltak.
A grillkészítmények esetében is fejlődést tudtak felmutatni, ennek mértéke az elmúlt évhez képest mintegy 10 százalék, ami a teljes piac szűkülése mellett figyelemreméltó teljesítmény. A fagyasztott termékek esetében nem lehetett jó évkezdetről beszélni, ám azóta kezd helyreállni a kereslet.
A vállalat kimondott célja, hogy jövőre egyes exportpiacokon való jelenlétét érdemben növelje. Ennek részeként több mirelittermékkel lépnének be a németországi piacra. Nem titkolt céljuk ezzel, hogy exportárbevétel nagyobb szeletet hasítson ki a teljes árbevételi tortából. 2022-ben mintegy 400 millió forintot tett ki a külpiacokon elért bevétel.