Ennyit kerestek a közösségi médiás vállalatok az amerikai kiskorúakon tavaly
Egy kutatócsoport megvizsgálta, mennyit keresett az amerikai kiskorúakon a Facebook, az Instagram, a Snapchat, a TikTok, az X (egykori Twitter) és a YouTube. Megállapításaik szerint a kiskorúakat célzó reklámokból összesen 11 milliárd dollár folyt be az említett közösségimédia-platformokhoz. A kutatás a PLOS One hasábjain jelent meg.
A szakértők az Egyesült Államok Statisztikai Hivatalának adatait használták, a Common Sense Media és a Pew Research becsléseit a 18 alatti felhasználók arányáról, majd ezt összevetették az eMarketer és a Qustodio platformokon töltött időről és bevételekről szóló adataival.
A legtöbb pénzt a 12 éven aluliakra célzott reklámok esetében a YouTube kereste, mintegy 959,1 millió dollárt, ezt követte az Instagram 801,1 millió dollárral és a Facebook 137,2 millió dollárral. A 13 és 17 év közötti korosztály esetében a legtöbb reklámbevételt az Instagram tette zsebre, összesen 4 milliárd dollárt, ezt követte a Toktok 2 milliárddal, illetve a YouTube 1,2 milliárd dollárral.
Az összes bevételt tekintve arányában a Snapchat keresett a legtöbbet a 18 alattiakon – bevételeinek 41 százalékát tette ki ez. Őket a TikTok követte 35 százalékkal, a YouTube 27 százalékkal és az Instagram 16 százalékkal.
A kutatók szerint az eredmények alátámasztják, hogy szükséges a közösségi média állami szabályozása, amely bizonyos aggodalmak szerint rossz hatással van a gyerekek mentális állapotára.
Jelenleg is folyamatban van egy per, amelyet 33 állam főügyésze indítványozott a Meta ellen, amelyet azzal vádolnak hogy Instagram nevű képmegosztó szolgáltatásukat szándékosan úgy alakították ki, hogy függővé tegye fiatalkorú felhasználóit.