Megtámadta az egyik mérnököt egy robot a Tesla gyárában
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody's
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
A karjaival megragadta az egyik ott dolgozó mérnököt, és balesetet okozott egy ipari robot a Tesla texasi gyárának karosszéria-összeszerelő üzemében. Az eset még 2021 novemberében történt, de egy baleseteket összefoglaló jelentés részeként csak most került napvilágra.
A szoftvermérnök éppen két, üzemen kívüli robotot programozott a gyárban,
amikor egy harmadik eszköz – egy alumínium öntvényeket mozgató gép – hátulról megragadta őt, fogókarmait a férfi hátába és karjába mélyesztve.
A helyszínen tartózkodó munkások azonnal megnyomták a vészleállító gombot, a férfi ezután sikeresen kiszabadította magát a robot fogásából, és lecsúszott egy aluminimumhulladék gyűjtésére szolgáló süllyesztőn – eközben a karján keletkezett nyílt sebből vérezve hagyott vérnyomokat maga után.
A Tesla az esetről mindössze annyit közölt, hogy munkatársuknak „nulla” nap betegszabadságot kellett kivennie, hogy sérüléseiből felépüljön.
Nem ez az egyetlen eset
A Tesla Giga Texas gyárában komoly gondok lehetnek. Ugyanis egy, a The Information oknyomozó portál által közölt korábbi jelentés alapján
2022-ben a cég minden 21. dolgozója valamilyen balesetet szenvedett munka közben.
Az autóipari baleseti arány mediánja eközben 30 dolgozó. Még ijesztőbb az arány, ha a sérülések súlyosságát is figyelembe vesszük: Teslánál 26 dolgozóra esett egy súlyos sérülés, míg az ágazati arány 38 dolgozóból egy.
A Texas Observer korábbi cikke szerint a Tesla elmulasztotta részletesen jelenteni azt az esetet is, amikor a gyár építése közben egy építőmunkás hőguta miatt életét vesztette. Oknyomozó újságírók kiderítették továbbá, hogy több tucat balesetet egyéni egészségügyi problémaként könyveltek el.
Az elektromos autózás úttörőjének tekintett Tesla tulajdonosa, Elon Musk korábbi elképzelése az volt, hogy embereket nem foglalkoztató, teljesen robotizált üzemekben gyártja autóit. Miután komoly pénzt és mérnöki munkát fektettek ennek megvalósításába, Musk belátta, hogy lehetetlen emberek nélkül üzemet működtetni, és 2018-ban elismerte, hogy „az emberek alulértékeltek”.
(News.com.au, Texas Observer, Wion)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.