Több mint másfél millió autót hív vissza a Tesla
A problémákat a kínai piacszabályozási állami hivatal, az ország legfőbb piacszabályozó hatóságának közleménye szerint egy szoftver frissítésével lehet orvosolni.
A visszahívás 1,61 millió Tesla autóra vonatkozik a vállalat második legnagyobb piacán, beleértve az importált Modell S, Modell X és Modell 3 szedánokat, valamint a kínai gyártású Modell 3 szedánokat és Modell Y SUV-kat is. Ezek azok a járműmodellek, melyek 2014. augusztus 26. és 2023. december 20. között készültek – írja a CNN.
Múlt hónapban visszahívták az Egyesült Államok útjain közlekedő csaknem 2 millió Tesla autót, miután az amerikai biztonsági felügyelet megállapította, hogy az Autopilot-rendszert csak olyan módon lehet használni, ami növeli a balesetek kockázatát.
Az amerikai szabályozó hatóság példaként említette az Autopilot használatát helyi utcákon, nem pedig korlátozottan használható autópályákon, illetve azt, hogy a járművezetők nem figyeltek oda, vagy nem tartották a kezüket a kormánykeréken. A visszahívás nagyjából ezer olyan amerikai baleset elemzése után történt, amelyekben a Tesla autói az Autopilotot használva ütköztek.
A probléma orvoslásaként a Tesla frissíteni fogja a visszahívott járművek szoftverrendszerét, többek között olyan vezérlőkkel és figyelmeztetésekkel, amelyek „még inkább arra ösztönzik a vezetőt, hogy vállalja a vezetési felelősségét” – tette hozzá a kínai szabályozó hatóság.
A második kínai visszahívási hullám – amely 7538 importált Modell S szedánt és Modell X SUV-t érint – azzal a kockázattal jár, hogy az ajtók kioldódhatnak és kinyílhatnak egy ütközés következtében – áll a szabályozó hatóság közleményében. Ezeket a járműveket 2022. október 26. és 2023. november 16. között gyártották.