A Primark vezetője szerint az öröm és a kikapcsolódás helyévé kell válniuk az üzleteknek
További Gazdaság cikkek
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
- Több száz milliárd forintos kárt okoznak a csalók, egyetlen fegyver van ellenük
Maciej Podwojski, a Primark közép-kelet-európai vezetője a magyarországi terjeszkedésről, a fenntarthatóságról, a digitális átalakulásukról és a céljaikról is beszélt a Pénzcentrumnak adott interjújában.
„Az üzleteknek túl kell lépniük a »tranzakciós« jellegen. Az öröm és a kikapcsolódás helyévé kell válniuk” – hangsúlyozta Maciej Podwojski a Pénzcentrumnak adott, pénteken megjelent interjújában.
A Primark közép-kelet-európai vezetője többek között arról is beszélt, hogy
- A magyarországi terjeszkedés a Primark folyamatos befektetését és elkötelezettségét mutatja a közép- és kelet-európai régió iránt, és a magyar piacra lépés természetes volt hosszú távú fejlődésükben.
- A piacra lépéskor az ország központi részén lévő helyszíneket keresték. Az Arena Mall nem csak egy remek találkozóhely, hanem infrastrukturális szempontból is előnyös, és lehetővé teszi számukra, hogy a vásárlók széles körét érjék el.
- Szeretnék, ha a nyitás csodálatos élményt nyújtana vásárlóiknak az üzletben, és szeretnék megváltoztatni a boltban történő vásárlásról alkotott képet, modern és innovatív kiskereskedelmi környezetet biztosítani vásárlóik számára.
- Az Arena Mallban nyíló üzletük 180 munkahelyet teremt, a dolgozók toborzása folyamatos. Minden egyes új üzlet megnyitásával új munkahelyeket is teremtenek, valamint a toborzási stratégiájuk egyik eleme, hogy olyanokat vonnak be, akik különböző okokból hosszabb időre kikerültek a munkaerőpiacról, továbbá folyamatosan azon dolgoznak, hogy munkavállalóik számára versenyképes bérezést biztosítsanak, és teljes körű juttatási csomagot kínáljanak nekik.
- A Primarkban mindenki talál magának megfelelő darabokat, és arra is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy ruháik megfizethetőek legyenek. Ez utóbbit úgy tudják megoldani, hogy kicsit másképp működtetik a vállalatot, mint más kiskereskedelmi vállalkozások, például a csomagolás terén egyszerűségre törekednek, és nem értékesítenek online, így itt nincsenek pluszköltségeik.
- Több mint egy évtizede dolgoznak azon, hogy fenntarthatóbbá váljanak, és arra is ügyelnek, hogy kikkel dolgoznak együtt: minden gyárat átvilágítanak a Primark magatartási kódexében meghatározott, nemzetközileg elismert szabványok szerint.
- Egyik vállalásuk, hogy 2030-ig minden ruhájukat újrahasznosított vagy fenntarthatóbb forrásból származó anyagokból készítik, valamint felére csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást. Nemrégiben pedig létrehozták saját fenntarthatósági szisztémájukat is.
- Digitális átalakulásuk részeként 2023-ban új weboldalt indítottak, az Egyesült Királyságban pedig 2025 végére az összes üzletre kiterjesztik a Click+Collect nevű szolgáltatást, mely jelenleg az ország 57 üzletében érhető el. A szolgáltatás részeként a vásárlók mintegy 2500 Primark-termékből vásárolhatnak online rendelés útján, amelyeket a helyi üzletben vehetnek át.
- Szerinte a kiskereskedelemben továbbra is kulcsfontosságú trend a vásárlói élmény javítása az üzletben, és túl kell lépni a tranzakciós jellegen, az öröm és a kikapcsolódás helyévé kell válni.
- Különösen az Egyesült Királyságban, Írországban, Spanyolországban és Portugáliában található néhány nagyobb üzletükben szépségszalonokat, fodrászatokat és kávézókat nyitottak meg, és bár jelenleg ezeket nem kínálják a közép-kelet-európai üzleteikben, de soha nem mondják, hogy soha.