További Gazdaság cikkek
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
- Rohamléptekben ürülnek a gáztárolók, ebből még baj lehet
- Megtudtuk, mit iszik a magyar, ha igazán szomjas
- Nyolcvanéves a magyar történelem egyik legkockázatosabb vállalkozása
A legjobb stratégia nem lépést tartani a változásokkal, hanem diktálni a trendeket – mondta Nagy Elek, aki a Főtaxi tulajdonosa, amely cégcsoportja, a Lexholding Zrt. része. A velük partnerségben piacra lépő Uber csütörtökön nyomta meg a startgombot.
Az ennek apropóján szervezett sajtótájékoztatón az üzletember elmondta: fejükbe vették, hogy megreformálják a taxis piacot, együttműködve az applikációalapú személyszállítás technológiájának úttörőjével, az Uberrel.
Harc az utasért és a sofőrért is
A nagyvállalkozó szerint a két cég, a Főtaxi és az Uber együtt többre megy a hazai piacon, mint külön-külön. Nagy Elek előrebocsátotta, az F-Mobilitás Kft.-n keresztül, ami a Főtaxi leányvállalata, kiváló feltételeket kínálnak az utasoknak, de a sofőröket is olyan csomaggal várják, hogy valóban érdemes legyen hozzájuk csatlakozni. Ehhez kapcsolódóan az Index értesülését is megerősítették:
az első három hónapban jutalékmentesen dolgozhatnak a feltételeknek megfelelő sofőrök.
Az utasoknak is szól ajánlat: június 30-ig három alkalommal ingyenesen próbálhatják ki a szolgáltatást 5000 forintos értékhatárig.
Kardos Eszter, az Uber Magyarország vezetője kiemelte: megbízható, kényelmes, biztonságos szolgáltatást nyújtanak. Hangsúlyozta, hogy az Uber 10 ezer városban érhető el szerte a világon, havi 150 millió utast szolgálnak ki. Kardos szerint jelzésértékű, hogy csak tavaly 100 ezerszer nyitották meg az alkalmazást Magyarországon, miközben nem is volt elérhető itthon az Uber.
Háromezren a startvonalon?
Az F-Mobilitás Kft.-t vezető Reich Ádám lapunk érdeklődésére elmondta: a partnerség ellenére a Főtaxi és az Uber versenytársak maradnak. Ami pedig a versenyfutást illeti a kvalifikált sofőrökért, a szakember hisz a piac önszabályozó működésében. Annyian lesznek a volán mögött, ahány emberre valóban szükség van. Reich szerint
az Uber kiszámítható és versenyképes keresetet kínál a csatlakozó sofőröknek, nem véletlen, hogy mintegy 3000-en kezdték meg a regisztrációs folyamatot.
Ez már csak azért is jelzésértékű, mert a teljes taxis piacon elvileg mintegy 6500 sofőrt tartanak nyilván. Reich Ádám arról számolt be, hogy tapasztalt sofőrök éppúgy aktívan érdeklődnek, mint pályakezdő fiatalok.
Kardos Eszter ezt azzal egészítette ki:
a technológia mellettük szól, ezen a piacon a kulcskérdés az, hogy az utasok és a sofőrök összekapcsolása hogyan történik.
Az Uber magyarországi vezetője szerint arra a kérdésre, hogy mennyit keres a sofőr, illetve mennyit vár az utas, egyaránt versenyképes a válaszuk.
Mit lépnek a többiek?
Az Index érdeklődésére Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke korábban úgy értékelte az Uber nagy visszatérését, a versenyt a Bolttal, illetve az ok-okozati összefüggéseket a szegmens egészében, hogy
józan ésszel is kiszámítható, hogy átrendeződik a piac.
A tőkeerősebb cégek még nagyobbak lesznek, a közepes és kisebb fuvarszervezők pedig a piacon maradásért küzdenek, amíg a lehetőségeik és a forrásaik erre fedezetet nyújtanak.
(Borítókép: Uber Budapest)