- Gazdaság
- autótörténet
- járműtörténet
- használt autó
- használtautó-piac
- közlekedési baleset
- motorteljesítmény
Táblázaton mutatjuk, hogy minél nagyobb a motor, annál nagyobb a baleset esélye
További Gazdaság cikkek
-
Az ingatlanárak repülőrajtot vettek, ám a lakásépítések padlót fogtak
- Leállás jön Magyarország egyik legnagyobb bankjánál
- Érkezik az év legnagyobb kamatesője
- Akár 300 ezres bírságot kockáztat, aki nem végzi el a NAV adategyeztetését
- GVH: Kistermelők jutottak értékesítési lehetőséghez és új munkahelyek is létesültek a SPAR-nál
Meglovagolta a piac virágzását, majdnem duplázott a csalásokat felderítő cég
Jelentősen nőtt az adatszolgáltató bevétele.
A motorteljesítmény és a kárgyakoriság között közvetlen összefüggés van – derül ki a carVertical autóipari adatszolgáltató cég adataiból. A kutatás azzal a céllal készült, hogy kiderítse, van-e kapcsolat a járművek átlagos motorteljesítménye és a balesetek aránya között.
A vállalat 43 autómárka járműtörténeti jelentéseit vizsgálta. Minden esetben beigazolódott, hogy az erősebb motorral felszerelt autók gyakrabban részesei balesetnek.
- A portálon ellenőrzött, 100 kW alatti teljesítményű Audi gépjárművek 46,4 százalékánál fordult elő kárfeljegyzés, míg a 400 kW fölötti modelleknél a károk aránya lényegesen magasabb (55,6 százalék).
- Hasonló tendencia figyelhető meg a Volkswagen márkájú autóknál, ahol a 100 kW alatti teljesítményű modellek 42,6 százaléka sérült, míg a 300–400 kW-os motoroknál ez az arány 48,9 százalék.
- A legfeljebb 100 kW teljesítményű motorral felszerelt Ford gépjárművek 45 százaléka sérült, míg a 400 kW feletti motorral rendelkező autók 55 százalékában keletkezett kár.
- A legkisebb teljesítményű motorral rendelkező Renault autók közül háromból egy szenvedett kisebb-nagyobb balesetet (36,3 százalék). A 200–300 kW-os motorral ellátott autóknál jóval magasabb, 39,7 százalék volt a balesetek aránya.
- A Skoda azon márkák közé tartozik, amelyeknél a kárgyakoriság csak igen kis mértékben tér el a kisebb és az erősebb autók között: a sérült modellek 51,3 százalékának volt 100 kW alatti a motorteljesítménye, 54,8 százaléka pedig 200–300 kW-os motorral futott. A Skoda azonban – néhány más járműmárkához hasonlóan – nem gyárt 400 kW-nál nagyobb motorral felszerelt modelleket, amelyek magasabb sérülési arányt eredményezhetnének.
- Hasonló helyzet figyelhető meg a Toyota esetében is: a gyengébb motorral felszerelt modellek 36 százaléka sérült meg, szemben a 200–300 kW teljesítményű autók 39,5 százalékával.
- A kutatásban elemzett összes járműmárka közül magasan kiemelkedett a BMW: a 100 kW alatti autók 60,3 százaléka szenvedett kárt, szemben a 400 kW fölötti kategória járműinek 68,6 százalékos baleseti arányával.

Bár minden járműnek egyformán be kell tartania a közlekedési szabályokat, úgy tűnik, hogy az erősebb autók sofőrjei hajlamosabbak figyelmen kívül hagyni a sebességkorlátozásokat, és gyakrabban vállalnak nagyobb kockázatot. Nem találtunk egyetlen olyan márkát sem, ahol a kisebb teljesítményű járművek szenvedtek volna több balesetet
– számol be a kutatás eredményeiről Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.
A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. Ugyanakkor az is tény, hogy az erős járművek jobban irányíthatók, sőt a fékrendszerük is fejlettebb, ami viszont megkönnyíti a vezetést.
Egyes autók akár hétszer erősebbek, mint mások
A portálon ellenőrzött összes járműmárka közül a Bentley tudhatja magáénak a legnagyobb átlagos motorteljesítményt – 415 kW vagy 564 LE. A luxusautó-gyártót a Maserati (268 kW/364 LE), a Cadillac (264 kW/359 LE), a Tesla (263 kW/358 LE), majd a Porsche (257 kW/349 LE) követi.
Autósok figyelem: még a prémiumkategória sem ússza meg a csalásokat
Ennek biztosan nem örülnek az Audi- és Porsche-tulajdonosok.
A kutatásból az is kiderül, hogy a carVertical portálon a használtautó-vásárlók gyakrabban ellenőrzik az erősebb motorral futó autók történetét, bár rendszerint a kisebb teljesítményű motorral rendelkező kis autók múltjának is utánajárnak.
A legkisebb átlagos motorteljesítményük a Smart autóknak volt (59 kW vagy 80 LE), de a Dacia (72 kW/98 LE), a Lancia (77 kW/105 LE), a Fiat (83 kW/113 LE) és a Suzuki (87 kW/118 LE) sem maradt el sokkal a Smartok mögött.
A komolyabb baleseti előzmények intő jelek lehetnek, ezért fontos, hogy használtautó-vásárlás előtt minden esetben konzultáljunk hivatásos szerelővel, és tájékozódjunk arról, hogyan befolyásolhatják az autó esetleges korábbi balesetei a további, hosszú távú járműhasználatot – hívta fel a figyelmet Matas Buzelis.
Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Gazdaság
Reagált a foodora a GVH büntetésére, nem értenek egyet a bírsággal
Lépéseket terveznek a reklámkommunikáció fejlesztésére.
február 14., 18:36
- Gazdaság
Négymilliárd forint talált gazdára az Eurojackpot sorsolásán
Egy játékos sikeresen eltalálta a számokat.
február 14., 21:45
- Gazdaság
Szijjártó Péter: Tisztán látszik, hogy Magyarország nem vett részt a gazdasági hidegháborúban
A külügyminiszter szerint a nyugati és keleti régiók közti gazdasági egyenlőtlenség is megszűnt.
február 14., 18:01
- Mindeközben
Tudatosan kerüli a nőket a Házasság első látásra Zolija, elárulta, meddig nem akar ismerkedni
3 órája
- Mindeközben
Détár Enikő Rékasi Károlyról: „Nézzenek emiatt hülyének, de szeretem őt a mai napig”
4 órája
- Címlapon
Böszörményi-Nagy Gergely: Kétlem, hogy a MOME hallgatóinak többsége ne akarná a megújulást
Exkluzív interjút adott az Indexnek az egyetemet fenntartó alapítvány kuratóriumi elnöke a kialakult helyzetről.
2 órája
- Gazdaság
Donald Trump lépése új üzemanyagárakat hozhat
Az orosz–ukrán háború eseményei alaposan megrángathatják az üzemanyagárakat.
február 14., 13:42
- Gazdaság
Tovább javítaná a kispénzűek és a középréteg pénzügyi helyzetét Nagy Márton
Erről fog szólni a 2025-ös év.
február 14., 19:23
- Gazdaság
Az ingatlanárak repülőrajtot vettek, ám a lakásépítések padlót fogtak
Kérdés, lendíthetnek-e a helyzeten a lakhatási válság enyhítését célzó állami intézkedések.
56 perce
- Gazdaság
Prüszköl a német ló a magyar vitéz alatt – kiderül, meddig jut gyalog
Egy biztos a magyar gazdaság jövőjét illetően: a bizonytalanság.
február 14., 17:42
- Címlapon
Akár 300 ezres bírságot kockáztat, aki nem végzi el a NAV adategyeztetését
A hivatal átláthatóságot vár a döntéstől.
2 órája
- Címlapon
Donald Trump: Jobb, ha Zelenszkij gyorsan lép, különben nem marad országa
Az amerikai elnök keményen nekiment az ukrán elnöknek, aki szerinte egy diktátor.
tegnap, 17:20
- Címlapon
Kiss Noémi: A mérges keletnémet gondolat
A legtöbb német a mai napig összekeveri Budapestet Bukaresttel, nem tudja, melyik földrészen fekszik Ukrajna vagy Moldova.
27 perce
- Címlapon
J. D. Vance: Zelenszkij megbánja, hogy nyilvánosan kritizálja Donald Trumpot
Az amerikai alelnök sem kímélte az ukrán elnököt.
3 órája
- Gazdaság
Úgy zár be egy kiskaput a kormány, hogy 2025-ben még szélesebbre tárja
A cél a tb-ellátással járó normál bér egész évben.
február 13., 06:16
- Címlapon
Fuldoklik a magyar klubélet, és nem látszik a megoldás
Anyagi segítség nincs, helyette extra kiadásokat várnak el tőlük.
2 órája
- Gazdaság
Erőre kapott a forint péntek reggelre
A hétfői kezdéshez képest erősödött a főbb devizákkal szemben.
február 14., 08:41
- Mindeközben
Csúnyán beégett Tom Holland, nem adták ki neki saját márkájú sörét: „Kicsit ironikus”
tegnap, 22:06
- Gazdaság
Ezt a táblázatot nem akarta látni: mutatjuk, milyen elképesztően drágultak az élelmiszerek az elmúlt években
Visszatért a drágaság, így kapott erőre ismét a kormány szerint földbe döngölt infláció.
február 14., 09:28
- Gazdaság
Energiaügyi Minisztérium: Február közepén is ötven százalékig töltve vannak a hazai gáztárolók
Magyarország jelenlegi gázkészletei mintegy 67 téli napra lennének elegendőek.
február 15., 09:54
- Gazdaság
Felcsillant Fortuna mosolya, csaknem 12,5 millió forintot zsebelhet be egy magyar szerencsejátékos
Az ötös lottó főnyereménye tovább hízik.
február 15., 21:04
- Gazdaság
Kocsmafejlesztési programot szorgalmaz a magyar söripar
Vajon lehet-e újra virágzó sörkultúránk, és hogyan segíthetne ebben az állam?
február 15., 10:44
- Gazdaság
Milliomosok klubja a BME-n – a magyar átlagbér kétszeresét keresik ezek a pályakezdők
Itt a teljes lista.
február 13., 18:26
- Címlapon
Friss hírek érkeztek Ferenc pápa állapotáról
Ellentétes információk láttak napvilágot a Szentatyáról.
14 perce
- Címlapon
Szoboszlai hőssé magasztosult volna, ha nem passzol önzetlenül Núneznek...
Sajnos benne volt a Villa egyenlítő góljában.
4 órája
- Mindeközben
Istenes Bence videóján nevetnek követői, így mentette ki magát egy szorult helyzetből
tegnap, 21:02
- Mindeközben
Guy Pearce durva jelzővel illette Kevin Spacey-t, megérkezett a színész kemény válasza is
tegnap, 20:02
- Mindeközben
Kiss Daniella kislánya hatalmasat nőtt, megmutatta a már két hónapos Delanit
tegnap, 18:50
- Gazdaság
Matolcsy György elárulta, milyen nagy tervet nem sikerült elérni
Hamarosan érkezik egy rejtélyes könyv is.
február 13., 16:32
- Gazdaság
Itt van Orbán Viktor 4,7 milliós bástyája
Szakértők szerint kezd visszatérni a hit a gazdaságban.
február 13., 19:28
- Gazdaság
Kutatás-fejlesztési rekordberuházás érkezik Magyarországra
Korábban még nem volt ekkora állami támogatású beruházás.
február 13., 11:54
- Gazdaság
Donald Trump Moszkvába telefonált, aztán csatába indult a forint
Az elnök „hosszas és rendkívül termékeny” beszélgetést folytatott Vlagyimir Putyinnal.
február 13., 10:43
- Mindeközben
Kulcsár Edina pszichológiai teszthez kötné a gyerekvállalást: „Szigorítanám, de nagyon durván”
tegnap, 17:43