Tudatos fogyasztást céloznak a magyar startup fejlesztései

2024.07.05. 10:17
A fenntarthatósági célok eléréséhez nemcsak a CO2-kibocsátást, hanem a felesleges, mértéktelen fogyasztást is csökkentenünk kell. Ez a komoly feladat társadalmi összefogást, edukációt és új eszközöket, módszereket kíván meg. A Sharity csapata, élén Bársony Farkas vezérigazgatóval és Bujdosó Arnold alapító-társtulajdonossal, mindegyik területen lépéseket tesz, hogy mérhető hatást érhessenek el.

Életünk részei lettek a reklámok, azonban sokan ezekre csak szükséges rosszként gondolnak, melyeknek célja a több és több fogyasztás. A Sharity azonban máshogy néz a reklámokra, platformukon ugyanis az adománygyűjtéshez használják őket.

A reklámvideók megtekintése kiváló módja annak, hogy a magánemberek pénz nélkül is tudjanak adományozni, egy-egy percet adnak a figyelmükből, és ezzel jó ügyeket támogatnak. A vásárlók figyelme természetesen az ügyeket támogató cégek számára értékes. Az adományok pedig a közösen kiválasztott civil szervezetekhez jutnak el, amelyeknek már megvan a kapcsolatrendszere, módszertana és eszközei ahhoz, hogy közvetlenül, lokálisan segítsenek

– foglalja össze röviden Bujdosó Arnold, a Sharity társtulajdonosa.

Egy másik eszköze a tudatos fogyasztásra buzdításnak a hamarosan bevezetendő Sharity Kártya, amellyel a tudatos közösség tagjai kedvezményesen vásárolhatnak digitális jótékonysági árrés mellett a környezetvédelemre, társadalmi célokra figyelmet fordító üzletekben, nyeremények és meglepetések várnak rájuk. A cégeknek a kártya elfogadóhellyé válása lehetőséget ad arra, hogy közvetlenül elérjék célcsoportjukat, így kevesebb hirdetésre legyen szükségük.

Együttműködések a tudatosabb vásárlásért 

A Magyar Reklámszövetség Call to action pályázatának megvalósítását támogatja a Sharity csapata, melynek célja a társadalmi célú reklámozással kapcsolatos kutatás és kommunikáció fejlesztése. A kutatás elősegíti, hogy hatékonyabb, pontosan célzott társadalmi célú üzenetek szülessenek a jövőben.

Fontos együttműködő partnerei a Sharitynek a nagykövetei, akik a kampányok népszerűsítésében vesznek részt. Gyakran videós üzeneteket küldenek, és közösségimédia-posztokkal segítik a jó ügyek hírét vinni.

Bujdosó Arnold úgy fogalmazott: igyekeznek minél szélesebb körrel együttműködni, mert azt látják, hogy így lehet gyorsan, nagymértékű változást elérni. Rengeteg embertől van szükség egy kis segítségre ahhoz, hogy megvalósuljanak a jótékonysági projektek. A céljai elérése érdekében a Sharity közösségi finanszírozáson keresztül gyűjt tőkét hamarosan induló kampányában a Tőkeportálon.