Világgazdaság: bőven 600 forint alatt kellene lennie az üzemanyagnak
További Gazdaság cikkek
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
A benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is csökkent az elmúlt hetekben, ugyanakkor a hazai üzemanyagkutakon ebből nem lehetett sokat észrevenni – írja a Világgazdaság.
A Holtankoljak adatai szerint szombatra a gázolajár átlagára csak 3 forinttal lett olcsóbb, pedig a nagykereskedelmi ár a múlt héten 10 forinttal mérséklődött, a benzin pedig drágult, viszont nagykereskedelmi ára 6 forinttal csökkent. A lap szerint már bőven 600 forint alatt kellene lenni mindkét üzemanyagtípusnak, ha a kutasok az utolsó fillérig átviszik a kiskereskedelmi árba a csökkenést, tehát
A benzinnek 592 forintba, a gázolajnak pedig 586 forintba kellene kerülnie literenként,
ugyanakkor a benzin átlagosan 20 forinttal, a gázolaj pedig 30 forinttal drágább jelenleg ennél.
„Nincsen törvényszerűen leírva, hogy ha csökken a nagykereskedelmi ár, akkor a kiskereskedelmi árnak is követnie kell. Májusban pont az ellenkezője történt: akkor nem változott a nagykereskedelmi ár, miközben a kiskerárat csökkentették a kutasok” – mondta Bujdos Eszter, a Holtankoljak ügyvezető igazgatója, aki hozzátette, hogy felsőbb nyomásra májusban olyan alacsony szintre süllyedt le az üzemanyagkutak árrése, hogy azt nem lehetett hosszú távon fenntartani. Bujdos Eszter szerint ezt mindenki jól tudta, mivel
A benzinkutak önköltségen, vegetálva működtek, amelyek most korábbi veszteségüket korrigálják.
Elmondta, hogy az árat a legnagyobb hálózat határozza meg, amelyet mindenki próbál követni, és van olyan, amelyik magasabb árszintet tart, mint a Mol, de van olyan is, akik azon az árszinten dolgoznak, amely a környező régióban kialakult.
Bujdos Eszter hangsúlyozta, hogy komoly nyomás nehezedett korábban a piacra, hogy legalább középmezőnyben legyenek a magyar árak, amin segített, hogy Horvátországban és Romániában is növelték a jövedéki adót, amivel a régiós átlagár is magasabb lett, amit a kormány viszonyítási alappá tett.
A Holtankoljak ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy azért is fontos, hogy ne legyen túl olcsó az üzemanyag Magyarországon, mert az ország fontos tranzitútvonalon fekszik.