A Liszt Ferenc Repülőtéren építene légikikötőt Kína
További Gazdaság cikkek
-
Úgy tűnik, Európa észlelte a veszélyt, és nem csinálná ki teljesen saját autóiparát
- Nyílik az olló: az ingatlanárak emelkedése külső sávon előzi a fizetésekét
- Kulcsszerep jut Magyarországon az energiatárolási kapacitások fejlesztésének
- Index-számítás: így lehet olcsóbb a bankolás – mutatjuk a lényeget
- Válasz Online: Matolcsy Ádám „Kovács Petra” fedőnéven irányíthatta magántőke-alapos birodalmát
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint az együttműködés előkészítésében fontos szerepet játszott a Magyarország által idén szervezett EU-Kína Turisztikai Párbeszéd Európában című konferencia, amelyet július 3-5. között tartottak Budapesten. A megállapodás alapját a Magyarországra beutazó kínai turisták számának dinamikus növekedése indokolja.
Az utazási lehetőségek bővítése mellett mérföldkőnek számított Kína döntése is, miszerint 2024. március 7-től a magyar állampolgárok 15 napot meg nem haladó tartózkodás esetén, vízummentesen utazhatnak Kínába. Ez a gesztus jelentős mértékben megkönnyíti a két ország közötti személyes és üzleti kapcsolatok fejlesztését.
A külföldi, köztük a kínai turisták számának látványos növekedése egyértelműen jelzi Magyarország növekvő vonzerejét, de az új együttműködési megállapodás célja, hogy még több kínai turistát Magyarországra lehessen vonzani.
A cél, hogy egy kínai légitársaság légikikötőt hozzon létre a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren, amely Budapestről tovább szállíthatja a kínai utasokat nyugat felé.
Ahogy az Index beszámolt róla, a tárgyalás fő témája az akkumulátor-újrahasznosítás volt, amely elengedhetetlen eleme a zöldátállásnak. A tárgyaláson a két miniszter megállapodott, hogy a meglévő együttműködési megállapodást kibővítik az akkumulátor-újrahasznosítás témájával és egy munkacsoport állítanak fel idén a két ország tudásának megosztása érdekében.
A munkacsoport tagjai Magyarországról a témával foglalkozó szövetségek, egyetemek, az ágazatban működő hazai vállalatok mellett a Nemzetgazdasági Minisztérium lesz, miközben kínai oldalról az MIIT és az általa összeállított Fehér Listán szereplő vállalatok lesznek. Ezáltal a legfejlettebb, legbiztonságosabb működésű technológiákat ismerhetik meg a magyarországi szereplők.