Bemutatták Magyarország legkorszerűbb vasúti nagygépeit
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
A V-Híd Csoport célja, hogy a legmodernebb vasútfejlesztési technológia hazai kézben összpontosuljon, hogy modern vasúthálózatot fejlesszen Magyarországon, és hogy növelje a magyar ipar versenyképességét a nemzetközi piacon – ismertette közleményében a V-Híd Csoport.
Mint írták, a cégcsoport 2022-ben rendelt meg három gépóriást az osztrák Plasser & Theurertől, amelyből kettő megérkezett a nyár végén. Az UNIMAT 08-4x4/4S Dynamic kitérő- és vágányszabályozót, valamint az USP 2000 C2 ágyazatrendező és profilozó gépet magyar mérnökök segítségével építette meg Európa legnagyobb vasútépítő gépeket gyártó vállalata. Mindkét járművet vasúti kitérők és pályák karbantartására fejlesztették ki.
A számítógép által vezérelt munkagépek gyorsak és precízek, így akár 40 százalékkal is lerövidíthetik a karbantartásra szánt időt.
A harmadik gépet 2025 közepén veheti birtokba a vállalatcsoport. Az új SMD 80-as Európa legmodernebb vágányépítő és átépítő géplánca lesz. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen nő a kivitelezés hatékonysága, hiszen rövidebb építési időt és kevesebb állásidőt eredményeznek, így gyorsabban valósíthatóak meg infrastrukturális fejlesztések.
„A mostani gépbeszerzés része annak a stratégiánknak, amelynek célja, hogy a vasútépítésben is megszűnjön a külföldi nagyvállalatoktól való függés” – idézték a közleményben Sárváry Istvánt. A V-Híd Csoport vezérigazgatója szerint a cégcsoport mára olyan erőt képvisel a piacon, amelyre Magyarország mindig számíthat.
Szijjártó Péter is köszöntőt mondott a gépátadón
Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa az átadón kifejtette, hogy a V-Híd Csoport évek óta folyamatosan fejleszti a gépparkját, amelynek értéke ma már meghaladja a 100 millió eurót.
„Célunk egy teljesen magyar tulajdonú vasútépítő vállalat létrehozása volt, amely képes komplex vasúti pályákat építeni, felújítani, valamint infrastruktúrákat tervezni. Ez az álmunk valóra vált, azóta pedig a vasúti pályák mellett utak, hidak, terminálok épültek a V-Híd -nak köszönhetően” – mondta Mészáros Lőrinc.
Hangsúlyozta, hogy a V-Híd megkerülhetetlen szereplője a magyar infrastruktúraépítésnek, emellett hozzájárul a fenntartható és biztonságos vasúthálózat kiépítéséhez.
A Kiskőrösön tartott ünnepélyes gépátadón köszöntőt mondott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, és Font Sándor országgyűlési képviselő is.
A V-Híd Zrt. a magyarországi építőipar meghatározó szereplője, mely jövőre ünnepli fennállásának 10. évfordulóját. Az Európai Unióban egyedülálló gépparkkal rendelkezik. Az elmúlt években a cégcsoport stratégiai partnereivel együtt, több mint 800 kilométer hosszú vasúti pályát, 375 km felsővezetéket, 300 kilométer utat épített, valamint 180 kilométer közműkiváltást valósított meg.