- Gazdaság
- energia
- energiahivatal
- szolgáltató
- bírság
- villamos energia
- földgáz
- fogyasztóvédelem
- fogyasztóvédelmi vizsgálat
- szolgáltatás
56 millió forint bírságot szabott ki az energiahivatal több szolgáltatóra
A szolgáltatásminőségi követelmények megsértése miatt egy szolgáltatót figyelmeztetésben részesített, háromra pedig összesen 56 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) – közölte a MEKH kedden az MTI-vel.
A MEKH villamosenergia és földgáz egyetemes szolgáltatókra, valamint elosztókra vonatkozó fogyasztóvédelmi vizsgálatai négy villamos energia szolgáltatónál – az MVM Démász Áramhálózati Kft., az ELMŰ Hálózati Kft., az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt., és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.- tártak fel hiányosságokat a fogyasztói megkeresések megválaszolásával összefüggésben. Az érintett cégek közül az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. részesült figyelmeztetésben.
Az engedélyesek adatszolgáltatásán alapuló, 2023-ra vonatkozó vizsgálatok megállapították, hogy a szolgáltatók számos esetben késve válaszolták meg a fogyasztók megkereséseit, ezáltal nem tartották a MEKH határozataiban előírt határidőket. Ez utóbbi lényege: a szolgáltatónak 15 napon belül minden dokumentált fogyasztói megkeresésére reagálnia kell.
Kiemelték, hogy a MEKH fogyasztóvédelmi hatáskörében eljárva folyamatosan ellenőrzi a földgáz- és villamos energia engedélyesekre vonatkozó szolgáltatásminőségi követelmények teljesítését.
Felidézték, hogy a hivatal legutóbb év elején vizsgálta a szolgáltatásminőségi követelmények 2022. évi teljesítését, és tárt fel hiányosságokat: akkor hat engedélyessel szemben összesen 129 millió forint bírságot szabott ki.