- Gazdaság
- hungarikum alkusz
- keszthelyi erik
- alkusz
- biztosítás
- biztosításkötés
- biztosítási díj
- szerződéskötés
A multik ellen szerveződnek a helyi alkuszcégek
További Gazdaság cikkek
-
Távozott az ügyvezető a debreceni akkugyár éléről, már az utódja is meg van
- Újabb csörte Szolnokon, szándékos félrevezetéssel vádolják a polgármestert
- Az Állami Számvevőszék feljelentést tett a Matolcsy-korszak végén végrehajtott cégátadás miatt
- Szinte az összes Cybertruckot visszahívja a Tesla
- Nagy Márton: Méltányos szintre kell csökkenteni a bankolás díjait
Budapesten tartja éves konferenciáját a Brokerslink, a független, helyi biztosítási piacra koncentráló brókercégek globális szervezete. A több mint 20 éves szakmai múltra visszatekintő hálózathoz csatlakozott független alkuszok 133 országban vannak jelen, és több mint 45 ezer szakértő révén nyújtanak kiváló minőségű szolgáltatást, miáltal a világ legnagyobb alkuszcégeinek versenytársai.
Változó világ
José Manuel Fonseca, a Brokerslink vezérigazgatója nyitóbeszédében arról szólt, hogy ahogy a világ, úgy a biztosítási piac is átalakulóban van, egyre több helyen ismerik fel a döntéshozók azt, hogy a biztosítási védelem kiterjesztése lehet a válasz arra, hogy védekezzünk az új természeti és egyéb kihívásokkal szemben. Példaként Olaszországot említette, ahol a vagyonbiztosítási szerződésekben április 1-jétől kötelező lesz az árvízkockázat.
Keszthelyi Erik, a Hungarikum Alkusz elnök-vezérigazgatója előadásában arra helyezte a hangsúlyt, hogy nemcsak a biztosítások terén, de az alkuszvilágban is jelentős változások vannak. Emlékeztetett: a fejlett országokban
a biztosítási tranzakciók mintegy 80 százaléka mögött brókerek és ügynökök munkája áll,
kifejezetten fontos az alkuszi szerep olyan biztosítási termékeknél, amelyek speciális szakértelmet és piaci ismeretet igényelnek – az üzleti biztosítások egyértelműen idesorolhatók.
A digitalizáció itt is dörömböl
Ugyanakkor a digitális csatornák a biztosításközvetítésben is alapvetően változtatják meg a piacot – Keszthelyi Erik utalt arra, van olyan portál, amelyik mindössze három perc alatt komplex biztosítási ajánlatot képes adni az ügyfeleknek a mesterséges intelligencia révén, ráadásul az AI már a kártérítésben is gyorsítja és pontosítja a folyamatokat. Épp ezért szerinte
az iparági szereplőknek fejlett adatfeldolgozási képességeket kell fejleszteniük, alkalmazniuk kell a mesterséges intelligenciát és az automatizálást azért, hogy zökkenőmentes digitális élményt biztosítsanak az ügyfelek számára.
A Hungarikum Alkusz által készített kutatás válaszadóinak 44 százaléka szerint az insurtechmegoldások és az AI-alapú automatizáció alakítja a jövőt.
A világ legnagyobb alkuszcégei, méretükből eredően, ezeket a kihívásokat kezelni tudják – jelezte Keszthelyi Erik, hozzátéve, hogy ugyanakkor a helyi alkuszok a másik oldalon versenyelőnyt élveznek a multinacionális brókerekkel szemben, hiszen jobban értik a helyi piacokat és a valódi biztosítási igényeket. A feladat az, hogy a Brokerslinkhez hasonló szervezetek segítségével a helyi piacokon aktív brókerhálózatok összefogjanak, hogy hasonló mérethatékonysággal tudják alkalmazni az új technológiákat – mondta a cégvezető.

Nem a díj, a szolgáltatás fontos
A biztosítási szektorban sem elég megszerezni az ügyfelet – meg is kell tartani. A kutatás szerint az ügyfelek 45 százaléka a rendszeres és proaktív kapcsolattartást tartja a legfontosabbnak, míg 41 százaléka gyors és hatékony ügyfélszolgálatot vár el brókerpartnerétől.
Az ügyfélszerzési stratégiák közül továbbra is az üzleti kapcsolatok és ajánlások (70 százalék) bizonyulnak a leghatékonyabb módszernek, míg a testreszabott biztosítási ajánlatok (21 százalék) és a digitálismarketing-eszközök alkalmazása (5 százalék) egyelőre kisebb szerepet játszanak.
A kutatásban szereplők 85 százaléka szerint biztosítások terén továbbra is a személyes tanácsadás és az ajánlás a legjobb értékesítési eszköz.
A válaszadók 35 százaléka szerint a szolgáltatás minősége és az ügyfélélmény a legfontosabb tényező, 25 százalékuk szerint az értékesítési szakember szakmai hitelessége. Figyelemreméltó – jelezte Keszthelyi Erik –, hogy bár fontos tényező az árérzékenység, de az alacsony ár önmagában már nem elég a biztosításkötéshez – a felmérésben a válaszolóknak csak 26 százaléka jelölte meg az árat legfontosabb tényezőként.
