Kétkulcsos lehet a reklámadó
Két kulcsa lehet majd a reklámadónak a Népszabadság információi szerint. Úgy tudják, hogy lesz egy nullás kulcs a sportkluboknak és a némely kisebb cégeknek, mindenki másnak viszont 5-6 százalék közti lehet.
De egy kormányzati forrásuk szerint a kormány a vártnál magasabb kulcsról is dönthet, mert minimum 6,6 milliárd forintot akar beszedni, és ehhez igazítják majd az adót.
Korábban először 3-5 százalékról beszélt Rogán, aztán mire Lázár Jánosig ért a tervezgetés, nála gyorsan fecsúszott 5-10 százalékra az adó kulcsa.Mindenestre a kormány nagyon sietne az új reklámadó bevezetésével, hogy nyárra meg is legyen.
Az Európai Bizottság ugyanis a múlt héten hatályon kívül helyezte a reklámtörvényt, amíg le nem zárja az adóval kapcsolatos vizsgálatát. A bizottságot különösen az aggasztja, hogy a nulla százaléktól 50 százalékig terjedő progresszív rendszer tisztességtelen versenyelőnyt biztosíthat egyes vállalkozásoknak. Brüsszel előtte rá is szólt Lázárékra, hogy büntetés lehet a vége az eleve nyíltan az RTL megbüntetésére összerakott adójuknak.
Öt-hat százalékos adómértékkel a lap szerint az RTL Klubnak ötmilliárd helyett hozzávetőleg 1,2-1,5 milliárdot kell fizetnie. A TV2-nek másfél milliárd helyett 750-900 milliót, a Centrál Médiának pedig 1,5 milliárd helyett 500-600 milliót. Ez a három cég lesz a nyertese a kisebb reklámadónak, az összes többi veszít. Mélyen a zsebébe kellene nyúlnia Simicska Lajosnak is, akinek a média- és reklámcégei a jelenlegi kulcsokkal számolva éves szinten hozzávetőleg 600 millió forint pluszadót fizetnek, s ez másfél milliárd forintra is emelkedhet.