6 milliárd forintból simplicityzhet Matolcsy
További Bank és biztosítás cikkek
- Megvásárolta piaci riválisát Mészáros és Keszthelyi Erik alkuszcége
- A Takarék beszáll Mészáros Lőrinc és Keszthelyi Erik alkuszcégének cégébe
- Az MNB megbüntette az állami fejlesztési bankot
- MNB: Több mint 9 millió azonnali fizetés történt márciusban
- 26 milliárd forint veszteséget jelent az OTP-nek a törlesztési moratórium
Valutaváltó
Jó eséllyel minden idők legnagyobb keretösszegű magyar kommunikációs közbeszerzése is lehet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) tendere a Tenders Electronic Daily-ben megjelent felhívás alapján. A feladatok a jegybank jövő évi általános kommunikációs feladataira, valamint a Növekedési Hitelprogram (NHP) kommunikációs feladataira terjednek ki, írja a Kreatív.
A díjazás pedig azNHP pénzügyi keretének maximum 0,3 százaléka. Az NHP viszont óriási program, 2014 december végéig 2000 milliárd forintos kerettel, így ennek a 0,3 százaléka 6 milliárd forint. Persze ez csak egy maximumösszeg, de az eddigi legnagyobb állami kommunikációs tenderek ennek a felénél is kisebbek voltak, és az sem egyértelmű, hogy ha tényleg ilyen mindenre kiterjedő gigafeladatot várnak el, akkor miért egyben pályáztatják az egészet.
Kommunikációra még fele ennyit se költöttek soha egyszerre
A legnagyobb keretösszegű kommunikációs tárgyú közbeszerzése a Kreatív adatai szerint eddig az Államadósság Kezelő Központ médiavásárlási tendere volt 2,25 milliárd forint keretösszegig, azt 2011 augusztusában a Vivaki nyerte meg. (Azóta volt egy 1,5 milliárdos ÁAK-tender is, azt is a Vivaki nyerte meg idén szeptemberben.)
Szintén nagy összegű, összesen 2,2 milliárdos volt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Új Széchenyi Tervre vonatkozó közbeszerzése, de az négy, külön pályázható részből (médiavásárlás, rendezvény, grafikai és kutatási) állt, a grafikai rész eredménytelen volt, a médiavásárlást az Inter Media Group (IMG), a rendezvényt a Mahir Kiállítás, a kutatási részt pedig a Kutatópont nyerte meg.
Az sem világos, hogy miért kell összekötni az MNB általános kommunkiációs feladatait az NHP-éval, különösen a díjazását. Nyilván, persze 6 milliárdból még a Matolcsy után következő MNB-elnök kommunikációját is meg lehet oldani.
Az pedig pláne nehezen érthető, hogy miért pont az NHP-t kell ilyen őrülten reklámozni, amikor nem kétséges, hogy az ingyenpénzért mindenki sorban fog állni, ha innentől egy szót se szólnának róla, akkor is valószínűleg 100 százalékosan kihasználnák a jegybanki program keretét. Arról egyébként itt olvashat, hogy ezt a különösen gyenge ötletet még 10 év múlva is szenvedni fogja az egész ország.
Jövőre dől csak el, ki szakít óriásit
Az indulás feltételei a Kreatív szerint a szakterületeken általánosnak mondhatók, a bírálati szempontok sem tükröznek eltérést a megszokottól. Külön kiemelik azonban, hogy a tárgyalásos eljárás ajánlattételi szakaszában ügynökségi mintafeladatot írnak ki, melyre a megoldásokra kapott pontszámot beszámítják a végső elbírálásba. A dokumentációért 150 ezer forintot kell fizetni, amely kommunikációs közbeszerzéseknél jelentős összeg.
Az ajánlattételi határidő december 9-e, a kiválasztott ügynökségeknek az MNB december 20-án küldi meg a második körös ajánlattételi felhívást.
Kérdéseinket a gigapályázat okairól és a körülötte lévő furcsaságokról cikkünk megjelenésével egy időben elküldtük a jegybanknak, a reakciókukat közöljük, amint válaszolnak.