Komoly pofon az USA pénzügyi rendszerének

2014.10.03. 12:21

Valutaváltó

A legnagyobb tőkéjű amerikai bank, a JP Morgan Chase & Co. elleni kibertámadás során mintegy 83 millió ügyfél adatait lopták el - közölte a bank az MTI szerint.

A nyár elején indított és a bank által augusztus közepén felfedezett támadásban az ügyfelek nevét, címét, telefonszámát és email címét lopták el kiberbűnözők a pénzintézet szervereiről.

Nem látnak semmit

A JP Morgan informatikusai nem látnak arra bizonyítékot, hogy számlaszámokat, jelszavakat, társadalombiztosítási azonosító számokat vagy születési dátumokat is megkaparintottak volna az elkövetők. Azt is közölte a bank, hogy nem érzékeltek "szokatlan csalásra utaló magatartást" az adatlopáshoz köthetően.

Amikor tavaly félmillió ügyfelük adatait lophatták el azt a bank észrevette egy hónappal később. De akkor sem nyilatkoztak arról, hogy hogyan törték fel a rendszerüket a hekkerek. Az ügyfelek nem vonhatók felelősségre a jogtalanul végrehajtott tranzakciókért, ha azonnal értesítik róla a bankot.

Sokkal erősebben kéne védeniük az adatokat

"Ez az ügy felér egy pofonnal az amerikai pénzügyi rendszer számára" - mondta egy biztonsági szakértő utalva arra, hogy a bankoknak kivételesen biztonságos, erődszerű informatikai védelmi rendszerekkel kellene rendelkezniük a támadások ellen.

"Mindezidáig úgy gondoltuk, hogy csak a gyenge biztonsági rendszerrel rendelkező vállalatokat érnek hasonló támadások" - vélekedett egy másik szakértő, hozzátéve: "rá kell jönni, hogy megtört a biztonság fundamentális jellege."