Zuhanás a hazai autópiacon
Az idén júliusban 9,2 százalékkal, 13944 darabra csökkent az eladott új autók száma Magyarországon a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég adatai szerint. Hazánkban az év első hét hónapjában 95947 új autót értékesítettek, ami 4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A magyarral szemben sok közép-kelet-európai piac továbbra is erős fejlődést mutat, mint például Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia. Magában Európában az első hét hónapban 2,5 százalékkal kevesebb, 9,48 millió új autót adtak el. A Jato szerint az adókedvezmények viszonylag könnyen meggyőzik a vásárlókat az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású autók előnyeiről, bár a környezetvédelmet ilyen módon elősegítő adókedvezmények hosszabb távú hatásai az értékesítésre még nem ismertek. Európában továbbra is a Volkswagen a piacvezető, amelyet a Ford, az Opel/Vauxhall, a Renault és a Peugeot követ.
MTI