Több mint 20 milliárdot költünk WC-papírra

2008.09.12. 15:04

Értékben kilenc százalékkal nőtt a háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 2007 július-2008 június között, a megelőző tizenkét hónaphoz képest. A bolti eladások éves szinten megközelítették a 40 milliárd forintot a Nielsen piackutató vállalat adatai alapján. A forgalom több mint felét a toalett papír adja, amelyből több mint 20 milliárd forintnyit adtak el. A papír zsebkendő bolti eladása 10 milliárd felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárdos határon, míg a szalvéta 3 milliárd forint felett jár. A fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Idén május-júniusban toalett papírnál 7 százalékos áremelkedést mért a Nielsen, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan 5, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. Olcsóbb lett a konyhai törlőkendő, 9 százalékkal. A hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább a háztartási papírárunál. Ugyanakkor mindegyik szegmensben nagyobb lett a drogéria részaránya. A 400 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója viszont gyengült, piaci részesedésük 26-ról 24 százalékra csökkent. A kereskedelmi márkák részaránya az egyes termékcsoportokban részaránya 31-47 százalék között mozgott idén május-júniusban. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben.

 

Index