Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Több mint 20 milliárdot költünk WC-papírra

2008.09.12. 15:04

Értékben kilenc százalékkal nőtt a háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 2007 július-2008 június között, a megelőző tizenkét hónaphoz képest. A bolti eladások éves szinten megközelítették a 40 milliárd forintot a Nielsen piackutató vállalat adatai alapján. A forgalom több mint felét a toalett papír adja, amelyből több mint 20 milliárd forintnyit adtak el. A papír zsebkendő bolti eladása 10 milliárd felé közeledik, a konyhai törlőkendő túllépett az 5 milliárdos határon, míg a szalvéta 3 milliárd forint felett jár. A fogyasztói átlagárak eltérően alakultak. Idén május-júniusban toalett papírnál 7 százalékos áremelkedést mért a Nielsen, a tavalyi hasonló periódushoz képest. A papír zsebkendő átlagosan 5, a szalvéta pedig 11 százalékkal drágult. Olcsóbb lett a konyhai törlőkendő, 9 százalékkal. A hipermarketek magas piaci részesedése nem növekedett tovább a háztartási papírárunál. Ugyanakkor mindegyik szegmensben nagyobb lett a drogéria részaránya. A 400 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója viszont gyengült, piaci részesedésük 26-ról 24 százalékra csökkent. A kereskedelmi márkák részaránya az egyes termékcsoportokban részaránya 31-47 százalék között mozgott idén május-júniusban. A tendencia általában az arányszámok növekedését jelzi az utóbbi időben.

 

Index