93 százalékkal esett az Adidas eredménye

2009.08.05. 14:22

Túljutott a recesszió okozta mélyponton az Adidas. Bár a Nike után a világ második legnagyobb sportszergyártója még erősen érezte a lanyha kereslet negatív hatásait a második negyedben, eredményei jobbak lettek a vártnál. A társaság vezetése arra számít, hogy az év második felében javulni fog a piaci környezet. Az üzemi eredmény 65,5 százalékkal 72 millió euróra, a bevétel 2,5 százalékkal 2,5 milliárd euróra csökkent, miközben elemzők csak 39 millió eurós üzemi eredményt, illetve 2,4 milliárd eurós bevételt vártak. Az adózott eredmény 93 százalékkal 9 millió euróra zsugorodott az egy évvel korábbi 116 millióról, a költségek növekedése, a verseny éleződése, a valutaárfolyamok változásának negatív hatásai, illetve a 2010-es labdarúgó világbajnoksággal kapcsolatos marketingköltségek miatt. Elemzők 2,2 millió eurót vártak.