Ázsiában hódít a Tesco

2010.12.07. 09:51

A várakozásokkal összhangban 7,2 százalékkal nőtt a Tesco forgalma a harmadik negyedévben, miután a külföldi, elsősorban az ázsiai értékesítés erőteljes bővülése ellensúlyozta a nagy-britanniai piac gyengélkedését.

A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi hálózata mindössze 1,5 százalékos forgalomnövekedést tudott felmutatni Nagy-Britanniában a november 27-ével végződött tizenhárom hétben, miközben a tengerentúlon 11 százalékot tett ki a növekedés az egy évvel korábbihoz képest az üzemanyag-értékesítést nem számítva, konstans árakon. A Tescónak ötezer áruháza van a világ 14 országában, de forgalmának és profitjának közel 70 százalékát a brit piacon éri el.