Értékesítési rekordot ért el a Puma
A német Puma sport- és szabadidő ruházati és felszerelés gyártó vállalat a második negyedévben értékesítési rekordot ért el, nyeresége azonban elmaradt az elemzői várakozásoktól.
A második negyedében a Puma 673,5 millió euró értékesítési árbevételre tett szert, 9,4 százalékkal magasabbra a tavalyi második negyedévinél.
Az üzleti eredmény csak kismértékben javult, 53,6 millió euróról 55,4 millióra. Nyeresége 34 millió euróról emelkedett, 37,6 millió euró lett, ami viszont jó öt millió euróval maradt alatta az elemzői várakozásoknak.
Versenytársaihoz, a Nike és az Adidas vállalatokhoz hasonlóan a Puma bruttó eredménykulcsa is csökkent a magasabb alapanyag árak miatt, a tavalyi második negyedévihez képest egy százalékponttal 49,1 százalékra.
A francia Pinault-Printemps-Redoute (PPR) luxuscikk kereskedelmi konszern érdekeltségébe tartozó Puma az idei évre továbbra is hárommilliárd euró körüli értékesítési árbevétellel számol bruttó eredménykulcsa további csökkenése mellett. Üzleti eredménye pedig egyjegyű százalékos növekedési ütemet érhet el az idén.