Két új üzemanyagot dob piacra a Shell

2011.09.06. 15:41

Az első félévben benzinből 5-6 százalékkal, gázolajból 1-2 százalékkal adott el kevesebbet a Shell Hungary Zrt. a magyar piacon, mint egy évvel korábban, a társaság szerint a nehéz gazdasági helyzet miatt az általános visszaesést mutató piaci trend a második félévben is fennmarad, amit két új üzemanyag piacra dobásával szeretne a maga szempontjából megfordítani.

Erényi Balázs, a zrt. elnöke kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a cégnek a benzinpiacon 23 százalékos, a dízelpiacon pedig 20 százalékos a részesedése.

Hozzátette, hogy a visszaesés gyakorlatilag a 2008-as válság kitörése óta tart. Az embereknek egyre inkább elfogy a pénze, amit az is mutat, hogy az adott hónap második felében, de különösen a végén nagyon megszaporodnak a kutaknál az ezer forintos üzemanyag vásárlások. Az autósok inkább többször vesznek benzint, de mindig kis összegért, aminek vélhetően pszichológiai oka van. A helyzet csak a hónap elején, a fizetések átutalása után változik, ekkor ugyanis gyakoribb, hogy teletöltik a tankot a vevők.

A magyar üzemanyagpiac nehéz helyzetét mutatja, hogy a júliusi adatok szerint benzin kereslete 12 százalékkal, míg a gázolajé 5 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.