Csökken a fogyasztás Nyugat-Európában

2011.10.13. 09:38

A legnagyobb európai kiskereskedelmi hálózat - világszinten is második a forgalmat tekintve -, a francia Carrefour legújabb számai azt jelzik, hogy a nyugat-európai fogyasztók mindinkább megfogják a pénzt a romló gazdasági és kereseti kilátások közepette.

A Carrefour forgalma 22,8 milliárd euró volt a harmadik negyedévben, 0,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Csak a felzárkózó piacokon növekvő forgalom ellensúlyozta a fő nyugat-európai piacok szűkülését. Franciaországban, ahol a csoport a forgalmának 40 százalékát bonyolítja, 4,6 százalékkal csökkent a bevétel.

A csütörtökön megjelent forgalmi beszámolóval együtt a Carrefour megint rontotta profitelőrejelzését, négy hónapon belül negyedszer. Most üzleti eredménye 20 százalékot elérő csökkenését jósolja erre az évre, a szeptemberben jelzett 15 százalékos visszaesés helyett.